Tangshan Railway Vehicles (TC), Changchun Railway Vehicles (CRC), Chinese Academy of Railways (CARS) i Siemens podpisały kontrakt na dostawę 100 zmodyfikowanych pociagów dużych prędkości Velaro dla Chin.
Siemens sprzedał już ponad 200 pociągów Velaro. Ostatnio udało mu się zapewnić sobie pięć z sześciu zamówień na pociągi KDP powyżej 300 km/h, jakie pojawiły się na rynku. Umowa Siemensa z TC, CRC i CARS obejmuje także współpracę nad projektami, które będą realizowane w przyszłości. Chińskie ministerstwo kolei planuje wprowadzić na tamtejsze tory ponad tysiąc pociągów dużych prędkości w ciągu następnych kilku lat. Większość z nich ma osiągać szybkości rzędu 300 km/h. Składy, które dostarczy Siemens we współpracy z chińskimi partnerami, mają trafić na linie Pekin - Szanghaj, Wuhan - Guangzhou i Wuhan - Shijazhuang. Do 2020 roku wszystkie linie KDP w Kraju Środka maja liczyć razem 16 tys. km.
Nowe pociąg dla Chin to rozwinięta wersja CRH 3 (Velaro szersze i pojemniejsze, przystosowane dla szerokich torów). Bazuje ona na modelu Velaro. Skład będzie miał 16 członków i będzie w stanie zabrać na pokład 1060 pasażerów. Będzie w stanie osiągnąć prędkość 350 km/h i w niecałe cztery godziny przejechać trasę Pekin-Szanghaj (1318 km).
Poprzednie zamówienie, jakie złożyło chińskie ministerstwo kolei, opiewało na 60 pociągów CRH 3 produkcji Siemensa i TC. Jedenaście z nich rozpoczęło przewozy pasażerów na trasie Pekin -Tianjin podczas igrzysk olimpijskich w 2008 r. Połączenie to uzyskało imponujący wskaźnik punktualności - ponad 99 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 100 pociągów dużych prędkości dla Chin