15 lokomotywa 311D dla PCC Rail

15 lokomotywa 311D dla PCC Rail
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Spółka PCC Rail SA odebrała w czwartek 29 maja 2008 roku piętnastą lokomotywę 311D (nr 311D-22). Była to ostatnia z serii 15 lokomotyw zamówionych w nowosądeckim NEWAG-u przez firmę leasingową CBRail dla PCC Rail SA. Pozostałe siedem trafiło do PKP LHS Sp. z o.o. i Heavy Haul (Kolej Bałtycka SA).

311D to znane z polskich torów ST44, gruntownie zmodernizowane przez NEWAG pod czujnym okiem amerykańskich fachowców z GE - pisze "Rynek Kolejowy". Przebudowę lokomotyw zleciła firma CB Rail, która z kolei wynajmie je PCC. Przez cały 10-letni okres najmu, serwisowaniem 311D zajmą się Amerykanie.

CBRail jest spółką joint venture pomiędzy Babcock & Brown, graczem na rynku globalnym w branży rozwoju, planowania struktury i zarządzania portfelami dużych obiektów transportowych oraz Bank of Scotland, który jest odpowiedzialny za finansowanie wielu umów leasingowych lub kredytowych dla transportu morskiego, lotniczego, drogowego, kolejowego i innych.

PCC Rail to drugi pod względem wielkości prywatny przewoźnik towarowy w Polsce oraz największy w kraju dostawca piasku do kopalń. W skład holdingu wchodzi 12 firm specjalizujących się w zakresie logistyki transportu kolejowego, które działają w Polsce i zagranicą. Posiada 116 lokomotyw, 3,6 tys. wagonów towarowych, terminale przeładunkowe i bocznice kolejowe.

GE jest światowym potentatem w dostarczaniu nowoczesnych technologii z zakresu mediów, usług finansowych, medycyny, przemysłu lotniczego, kolejowego, energetycznego. Działa w 100 krajach świata i zatrudnia 300 tys. osób. W Polsce znany przede wszystkim z usług bankowych (GE Money Bank). Posiada też trzy fabryki GE Power Controls w Kłodzku, Łodzi i Bielsku-Białej, Centrum Projektowe Silników Lotniczych w Warszawie i Centrum Projektowe w Gdańsku. Polska jest piątym krajem na świecie, a pierwszym w Europie, gdzie GE wchodzi na rynek usług serwisowych w branży kolejowej. W tej chwili GE zajmuje się bieżącym utrzymaniem 9 tys. lokomotyw, z czego: 5,8 tys. w Stanach Zjednoczonych, ponad 800 w Kanadzie, 500 w Meksyku i 120 w Australii.

NEWAG (dawne Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu) to jedna z najważniejszych polskich firm zajmująca się produkcją, modernizacją i serwisowaniem towarowego i pasażerskiego taboru kolejowego. O ostatnich latach, oprócz lokomotywy 311D, wyprodukowała m.in. EZT typu 14WE dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Aktualnie dobiegają końca prace nad nowym, sześciowagonowym EZT typu 19WE „Srebrna Strzała”.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 15 lokomotywa 311D dla PCC Rail

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!