Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

22 lipca drugi z rządowych Tupolewów wróci z remontu

Autor: PAP
26-02-2010 19:45

Latem najważniejsze osoby w państwie będą miały ponownie do dyspozycji dwa samoloty specjalne Tu-154. Obecnie eksploatowana jest jedna taka maszyna; druga wróci z przeglądu 22 lipca.

"Z maszyn strategicznych lata jeden Tu-154, który właśnie wrócił z remontu generalnego. Drugi Tupolew jest w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat. Planowany czas jego powrotu to 22 lipca" - powiedział w piątek ppłk Dariusz Sienkiewicz z 36 specpułku, pytany przez PAP o stan floty. "Nie ustalałem tej daty, wybrał ją zakład" - dodał.
36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego (36 SPLT) odpowiada za obsługę lotów najważniejszych osób w państwie.

Na wyposażeniu 36 SPLT znajdują się samoloty: dwa Tu-154M, cztery Jak-40 oraz trzy M-28 Bryza oraz śmigłowce: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp.

"Jeśli chodzi o sprawność statków powietrznych to utrzymujemy ją ostatnio na poziomie 65-75 proc." - ocenił ppłk Sienkiewicz. W użyciu - jak podał - są obecnie wszystkie Jaki i Sokoły, Bell, dwie Bryzy, cztery Mi-8 i jedna "Tutka".

Kwestia pozyskania dodatkowych maszyn dla VIP-ów wciąż jeszcze nie została rozstrzygnięta. W połowie lutego MON informowało, że plan wydzierżawienia od PLL LOT dwóch samolotów Embraer jest realizowany. W resorcie powołano zespół, który przed ogłoszeniem przetargu na zakup nowych samolotów określi potrzeby w tym zakresie.

Pytany o odejścia pilotów ze specpułku, ppłk Sienkiewicz przyznał, że "odeszła znaczna część". Jednak - jak zaznaczył - w efekcie uruchomionego programu zachęt do pułku z innych jednostek sił powietrznych przyszło trzech pilotów; kolejnych trzech przybyło po ukończeniu szkoły oficerskiej w Dęblinie.

"Na chwilę obecną braki, które mieliśmy rok temu, zostały zażegnane" - zapewnił ppłk Sienkiewicz. "Ale młody narybek, który przyszedł, będzie musiał jeszcze polatać zanim zacznie wykonywać loty z najważniejszymi osobami w państwie; potrzeba na to trzech, czterech lat" - dodał.

Wielu pilotów jako jeden z powodów odejścia ze służby wskazywało - oprócz korzystniejszych zarobków na rynku cywilnym - wymaganą w pułku wyjątkową dyspozycyjność. "Służba w 36 pułku jest specyficzna, bywa męcząca, bo nie istnieje takie pojęcie jak stała siatka lotów" - przyznał ppłk Sienkiewicz. "Jesteśmy "podrywani" w zależności od rozwoju sytuacji politycznej, gospodarczej, militarnej oraz zdarzeń losowych - typu trzęsienia ziemi czy tsunami" - dodał.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP