Bombardier Transportation otrzymał kontrakt na dostarczenie 27 elektrycznych lokomotyw ALP-46A dla New Jersey Transit Corporation. Nowe, mocne lokomotywy pomogą NJ TRANSIT zwiększyć wydajność swoich pasażerskich składów. Lokomotywy te będą ciągnęły specjalnie zaprojektowane piętrowe wagony Bombardier, których dostawa jest już w toku.
Nowe lokomotywy ALP-46A wzorowane są na sprawdzonej technologii lokomotyw elektrycznych ALP-46, która już od 2002 roku z powodzeniem wykorzystywana jest przez NJ TRANSIT. Firma ta obecnie eksploatuje 29 lokomotyw ALP-46 jako część swej floty pasażerskich pociągów podmiejskich.
Lokomotywy ALP-46A cechować będzie cały szereg technicznych usprawnień, w tym lepsze przyspieszenie oraz zwiększona wydajność pracy. Lokomotywy, wyposażone w wysoce niezawodny napęd oraz system sterowania Bombardier Mitrac, będą w stanie osiągać prędkość do 200 km/h. Technologia napędu i sterowania Mitrac zapewnia wysoką wydajność oraz inteligentne rozwiązania, takie jak zdalnie sterowane systemy diagnostyczne oraz zaawansowana kontrola przyczepności, która poprawia wydajność i trakcję na stalowych torach.
Nowe lokomotywy zostaną wyprodukowane w zakładzie produkcyjnym Bombardiera w Kassel, w Niemczech. Pierwsze dostawy planowane są na jesień 2009 roku.
NJ TRANSIT jest stałym klientem firmy Bombardier oraz trzecim co do wielkości przewoźnikiem w sektorze transportu publicznego w Stanach Zjednoczonych. Oprócz lokomotyw ALP-46, Bombardier dostarczył NJ TRANSIT również ponad 300 wagonów pasażerskich typu push-pull (Comet II, III oraz IV), a obecnie zajmuje się dostawą 234 pasażerskich wagonów piętrowych. Bombardier był również członkiem konsorcjum, które zaprojektowało i zbudowało pod klucz system sygnalizacji świetlnej River LINE miedzy Camden a Trenton w New Jersey. Bombardier Transportation obecnie obsługuje ten system na mocy kontraktu z NJ TRANSIT.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: 27 lokomotyw Bombardiera za 155 mln euro