XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

3 września zamknięcie linii kolejowej Warszawa Włochy-Grodzisk Maz.

3 września zamknięcie linii kolejowej Warszawa Włochy-Grodzisk Maz.
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

3 września PKP PLK zamykają w celu gruntownej modernizacji odcinek podmiejskiej linii kolejowej między stacjami Warszawa Włochy i Grodzisk Maz. Na komunikację zastępczą złożą się cztery specjalne linie autobusowe i dodatkowe kursy na istniejących trasach.

Zamknięcie linii 447 dla ruchu pociągów zgodnie z aktualnym planem potrwa rok. Jak poinformował w piątek na konferencji prasowej dyrektor tego projektu w PKP PLK, Daniel Boruchalski, wymienione zostaną 22 km sieci trakcyjnej i 22 km linii kolejowej. Obok modernizacji szeregu obiektów powstanie nowy przystanek Parzniew, tunel drogowy w Pruszkowie i dwa przejścia podziemne.

W rezultacie maksymalna prędkość na linii podmiejskiej wzrośnie do 120 km/h. Czas dojazdu z Grodziska do Warszawy Zachodniej ma skrócić się o 4-5 minut, przy uwzględnieniu postoju na nowym przystanku.

Wszystkie analizy potwierdziły, że modernizowanie jednego toru, przy utrzymaniu ruchu na drugim będzie trwało dłużej niż jednoczesne prace na obu torach - podkreślił Boruchalski. Dodał, że spółka analizuje jeszcze możliwość skrócenia prac, choć na razie obowiązuje roczny termin zamknięcia linii.

W czasie remontu pociągi podmiejskie Kolei Mazowieckich będą jeździć bezpośrednio między Warszawą a Grodziskiem linią dalekobieżną.

Autobusową komunikację zastępczą zorganizują Koleje Mazowieckie i stołeczny ZTM. KM uruchomią cztery specjalne linie autobusowe. Przystanki będą pokrywać się ze stacjami na zamkniętej linii, a dodatkowo w każdym mieście będą 2-3 dodatkowe przystanki na żądanie - poinformował szef Wydziału Zabezpieczenia Przewozów KM Rafał Czarnecki.

Między Dworcem Zachodnim a Grodziskem Maz. kursować będzie linia oznaczona ZG. W dni robocze jej autobusy mają jeździć co kwadrans, w dni wolne od pracy - co pół godziny. Czas przejazdu całej trasy oszacowano na 74-89 minut.

Pomiędzy końcowymi stacjami zamkniętego odcinka - Grodziskiem i Milanówkiem - powstanie wahadłowa linia ZM. Autobusy na niej mają jeździć co kwadrans, a ich kursy będą skomunikowane z przyjazdami i odjazdami pociągów ze stacji Grodzisk Maz. W zamyśle linia ZM ma umożliwić mieszkańcom Milanówka skorzystanie z bezpośrednich połączeń do Warszawy z Grodziska. Czas dojazdu z Milanówka do Warszawy Zachodniej autobusem ZG to 62-75 min., tymczasem korzystając z ZM i bezpośredniego pociągu do Warszawy czas ten wyniesie 30-45 min.

Do Brwinowa z Warszawy dotrze dwoma trasami linia ZB. Jedna z tras to Aleje Jerozolimskie i ich przedłużenie, ale popołudniami co drugi kurs (oznaczony jako ZBa) pojedzie autostradą A2. W szczycie autobusy tej linii mają kursować co 10 min. Podróż do Brwinowa ma potrwać 34-45 min.

Wreszcie do Pruszkowa docierać będzie linia ZP, na której autobusy w szczycie mają kursować co 5 min. Przejechanie całej trasy ma zająć 33-39 min.

Stołeczny ZTM zmodyfikuje trasy i częstotliwość kursów na kilku istniejących liniach autobusowych. W szczycie autobusy linii 717 z Piastowa mają jeździć do 7,5 minuty i nie będą się zatrzymywać na części przystanków w Warszawie - poinformował Marek Chmurski z ZTM. Natomiast linia 716, łącząca Piastów z Cmentarzem Wolskim będzie obsługiwana większymi - przegubowymi - autobusami. Z osiedla Ursus-Niedźwiadek w stronę centrum Warszawy dwukrotnie częściej odjeżdżać będą autobusy linii 517, których trasa zostanie dodatkowo skrócona do Placu Trzech Krzyży. Więcej autobusów pojedzie też na liniach 127 i 178.

Wszystkie rodzaje biletów ZTM (w tym jednorazowe) honorowane będą w pociągach KM na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia(oprócz pociągu "Słoneczny" i innych pociągów komercyjnych), na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Służewiec, na odcinku Warszawa Wschodnia - Ożarów Mazowiecki (dalej obowiązuje standardowy zakres honorowania biletów ZTM), a także w autobusach ZB i ZG, z uwzględnieniem stref biletowych.

Bilety KM będą honorowane w pociągach SKM na odcinku między Warszawą Wschodnią, a stacjami Warszawa Służewiec i Warszawa Lotnisko Chopina. Będą też ważne w szeregu linii autobusowych. Żadnych zmian nie przewiduje się natomiast dla WKD, na której bilet ZTM obowiązuje do przystanku Opacz. Ale - jak podkreślali uczestnicy konferencji - rozmowy z zarządem WKD trwają.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 3 września zamknięcie linii kolejowej Warszawa Włochy-Grodzisk Maz.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!