Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

77 zabitych i ponad 140 rannych w katastrofie w Hiszpanii

Autor: PAP
25-07-2013 09:33 |  aktualizacja: 25-07-2013 09:34

Co najmniej 77 osób zginęło, a ok. 140 zostało rannych w wyniku wykolejenia się w środę wieczorem pociągu pasażerskiego pod Santiago de Compostela, w północno-zachodniej Hiszpanii. Według mediów pociąg znacznie przekroczył dopuszczalną na tym odcinku prędkość.

Jak poinformowały władze regionu Galicia 73 osoby zginęły na miejscu, a cztery zmarły w szpitalu. Bilans jest w dalszym ciągu prowizoryczny. Do wypadku doszło o godz. 20.42, około czterech kilometrów od stacji Santiago de Compostela.
Szef regionalnego rządu Alberto Nunez Feijoo mówił, że sytuacja na miejscu wypadku była "szokująca"; sceny były dantejskie - powiedział w wywiadzie radiowym.

Hiszpański dziennik "El Pais" podał, że maszynista, który odniósł lekkie obrażenia, natychmiast po katastrofie przyznał, że pociąg jechał 190 km/h na zakręcie, gdzie obowiązywało ograniczenie do 80 km/h.

Według "El Mundo" obaj maszyniści wyszli cało z katastrofy. Gazeta podała, powołując się na przedstawiciela lokalnych władz, że pociąg jechał 220 km/h, ale informatorzy w hiszpańskich kolejach twierdzą, że było to 180 km/h.

Pociąg jechał z Madrytu do El Ferrol nad Oceanem Atlantyckim. Hiszpańskie przedsiębiorstwo kolejowe RENFE podało, że składającym się z ośmiu wagonów i dwóch lokomotyw pociągiem podróżowało 247 ludzi. Koleje potwierdziły doniesienia mediów, że pociąg miał pięć minut opóźnienia.

Rzecznik ambasady RP w Madrycie Maciej Bernatowicz powiedział PAP w nocy ze środy na czwartek, że na razie nie ma doniesień o polskich ofiarach, ale nie można tego wykluczyć, gdyż hiszpańska policja nie podaje tożsamości ofiar. "Ale dobre informacje są takie, że konsulat nie otrzymuje żadnych telefonów ze szpitali" - powiedział Bernatowicz.

Według źródeł rządowych raczej można wykluczyć hipotezę, by u źródeł zamachu stał akt terroru lub sabotaż.

"El Mundo" pisze, że to pierwszy w Hiszpanii wypadek, do którego doszło na torach przystosowanych do szybkich kolei. Torowisko przeszło remont, aby dostosować je do wymagań tych kolei, ale system sygnalizacji nie został przystosowany - twierdzi gazeta.

Cytuje też inżyniera z hiszpańskiego przedsiębiorstwa zajmującego się infrastrukturą kolejową, ADIF. Przyznał on, że nie zna dokładnych okoliczności wypadku, ale wyjaśniał w środę, że jest mało prawdopodobne, by pociąg wykoleił się tylko z powodu dużej prędkości i jego zdaniem musiały istnieć jeszcze jakieś inne przyczyny.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 146 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP