Deutsche Bahn kupuje cały pion logistyki PCC Logistics, w tym także PCC Rail. Jakie znaczenie ma to dla polskiej gospodarki, dla państwowych przewoźników kolejowych? - zapytaliśmy Adriana Furgalskiego, dyrektora w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.
Dla części państwowej to - zdaniem Adriana Furgalskiego - smutne wydarzenie, ale dla samego rynku jest to decyzja o kapitalnym znaczeniu. Pokazuje bowiem to, w co sami Polacy nie wierzą, że nasz rynek kolejowy - pomijając aktualne problemy wynikające z ogólnej sytuacji światowej - ma szanse mieć mocną tendencję wzrostową.
- Gdyby to nie był rynek wschodzący dla przewozów towarowych to Niemcy na taki rynek na pewno nie weszliby. Myślę, że całe przedsięwzięcie ma charakter rozwojowy. Oprócz zwiększonej aktywności na terenie Polski, należy liczyć, że niebawem do tego przedsięwzięcia zostaną zaproszeni Rosjanie. I w końcu - niestety bez udziału Polski - zostanie rozruszany tranzyt kolejowy przez Polskę, i w końcu będziemy krajem tranzytowym nie tylko z nazwy - twierdzi Furgalski.