US Customs and Border Protection poinformował, że wszystkie ładunki przewożone do USA kontenerami, łącznie z cargiem zagranicznym pozostającym na pokładzie, które przypłyną do USA od 15 października, muszą być opieczętowane, zgodnie ze standardami wyznaczonymi w specyfikacji 17712 Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej.
Każda pieczęć musi być również oznaczona własnym numerem identyfikacyjnym.
CBP przyznaje jednak, że istnieją rodzaje kontenerów, które nie mogą być właściwie chronione przez pieczęcie spełniające standardy ISO/PAS 17712, takie jak cysterny, czy kontenery niestandardowe (z otwartym wiekiem) oraz kontenery, na które nie ma możliwości nałożenia takiej pieczęci (np. kontenery robione na zamówienie). Te rodzaje kontenerów nie są objęte regulacją.
Załadowane kontenery, które 15 października br. lub po tej dacie wpłyną do amerykańskiego portu bez pieczęci lub z pieczęcią nie spełniającą standardów ISO/PAS 17712 będą uznane przez amerykańskie służby celne za naruszające ustawę 9/11 Act.
W takim przypadku CBP będzie mógł nałożyć karę na stronę odpowiedzialną za naruszenie przepisów i próbę wprowadzenia towarów na rynek amerykański niezgodnie z prawem. Kary te wprowadzane będą stopniowo.