Rosnące zamówienia z Polski i zagranicy sprawiają, że rok 2008 może być kolejnym - począwszy od 2003 - w którym zanotowany będzie wzrost liczby wyprodukowanych wagonów. Realne wydaje się osiągnięcie poziomu 4800, czyli o 500 więcej niż w roku 2007.
Drugim obserwowanym zjawiskiem jest stopniowe wyrównywanie się liczby produkowanych wagonów w układzie miesięcznym. Przede wszystkim powoli niwelowany jest sezonowy wiosenny spadek produkcji, co świadczy o tym, że portfele zamówień fabryk wagonów są zapełnione na dłuższy czas do przodu i mogą one rozkładać pracę równo na poszczególne miesiące w roku.
Przedstawiciele producentów wagonów towarowych sugerują, że hossa z 2007 roku może przedłużyć się do końca 2008 roku, ale decyzje PKP CARGO S.A. dot. wymiany taboru mogą ten okres zdecydowanie wydłużyć. Nie można też zapominać o mniejszych przewoźnikach, którzy - w odpowiadającej sobie skali - także dynamicznie rozwijają swój park taborowy.