Rail Baltica może być skuteczną odpowiedzią na wyzwanie, jakim jest zwiększenie roli transportu kolejowego - stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
"Realizacja projektu Rail Baltica ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Polski i państw bałtyckich. Dzięki niemu regiony położone na trasie szlaku będą miały szansę na bardziej dynamiczny rozwój. Realizacja projektu na terenie Polski jest już bardzo zaawansowana, a odcinek od Ełku do granicy z Litwą jest przedmiotem długotrwałych i bardzo dokładnych analiz" - powiedział wiceminister w trakcie Rail Baltica Global Forum w Tallinie.
"Przeniesienie części potoków transportowych na kolej powinno być poprzedzone rzetelnymi analizami kosztów i korzyści, aby możliwe było uzyskanie solidnych podstaw ekonomicznych dla realizacji i utrzymania projektu w przyszłości" - dodał.
Jak informuje resort infrastruktury, polski odcinek Rail Baltica to linia E75 na odcinku Warszawa - Białystok - Ełk - Trakiszki - granica państwa z Litwą o długości około 340 km, zaś długość całego szlaku Rail Baltica między Warszawą a Tallinem wynosi około 1000 km.
Czytaj także: Wraca pomysł podmorskiego tunelu z Helsinek do Tallina. Koszt? Nawet 20 mld euro
Jednocześnie szlak Rail Baltica na terenie Polski stanowi część korytarza transportowego Morze Północne - Bałtyk, który poprzez linię kolejową E20 łączy Polskę z Niemcami i państwami Beneluksu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Andrzej Bittel: Rail Baltica ma dać impuls dla rozwoju kolei