Anna Dymna zapowiada przystanki w krakowskich tramwajach

Anna Dymna zapowiada przystanki w krakowskich tramwajach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Po Krakowie jeździ 20 niskopodłogowych tramwajów, w których przystanki zapowiada Anna Dymna. Do końca kwietnia będzie ich 25 - tyle będzie wtedy miało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne bombardierów III serii.

- Witam Państwa serdecznie. Nazywam się Anna Dymna, mam dziś przyjemność towarzyszyć Państwu w podróży tramwajem po moim ukochanym Krakowie. Pozdrawiam serdecznie i życzę szczęścia. Kierunek Bronowice Małe - taki komunikat usłyszą pasażerowie na pierwszym przystanku trasy tramwaju linii 8. Później będzie: "Następny przystanek - Borek Fałęcki Drugi". I tak przez całą trasę z Borku do Bronowic - pisze krakowska "Gazeta Wyborcza".

- Udało się nam namówić panią Dymną do nagrania i jesteśmy dumni, bo będzie ją można słyszeć tylko w Krakowie. Wymagało to trochę cierpliwości z jej strony, bo nagraliśmy wszystkie trasy tramwajowe w Krakowie, a przystanków łącznie jest 146 - mówi rzecznik MPK Marek Gancarczyk.

Najłatwiej na komunikaty głosowe będzie można natrafić w tramwajach obsługujących linie 8 i 12, bo na nich jeżdżą najnowsze bombardiery. W weekendy również na linii 3 i 34. - Od końca kwietnia będziemy mieć 25 maszyn z taką funkcją. Wszystkie to właśnie wyprodukowane bombardiery III serii. Jednak pracujemy również nad tym, by i w pozostałych niskopodłogowcach dało się uruchomić ten program - tłumaczy Gancarczyk. Wtedy zapowiedzi będą słyszane w co czwartym krakowskim tramwaju, bo łącznie MPK będzie mieć za kilka tygodni 50 bombardierów.

Pasażerowie usłyszą w nich głos Anny Dymnej lub innej znanej postaci; MPK chce bowiem namówić jeszcze kilka osób, by nagrały swój głos dla zapowiedzi tras.

Program uruchamia zapowiedź w zależności od przejechanych metrów. Dlatego niezależnie od tego, z jaką szybkością będzie się poruszał tramwaj, głos Anny Dymnej usłyszymy w tym samym punkcie trasy, czyli przed przystankiem. Nie powinno też przeszkadzać, gdy tramwaj z powodu np. wypadku zmieni trasę. Motorniczy może po prostu włączyć ścieżkę dla innej linii. - Jedynym kłopotem była głośność zapowiedzi. Kiedy były zbyt cicho, pasażerowie narzekali w czasie jazd testowych, że nie słyszą. Kiedy zaś pogłośniliśmy, kilka osób narzekało, że mają dość tych samych formułek słyszanych codziennie w drodze do pracy - opowiada o testach Gancarczyk.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!