Wymiana towarowa z Chinami nie zamiera, ale wyraźnie się skurczyła. Czy można więc sprowadzić towar nie w całym kontenerze, ale wynająć go w połowie?
- Oferta taka otwiera dla wielu branż nowe możliwości biznesowe. - powiedział Piotr Kozłowski dyrektor Frachtu Oceanicznego i Lotniczego Schenker sp. z o.o. - W czasach spowolnienia gospodarczego firmy prowadzące biznes w oparciu o import towarów z Chin, szukają alternatywnych rozwiązań aby utrzymać płynność finansową.
Z portu Shenzhen, gdzie gromadzone są towary produkowane z prowincji Guangdong, statek z kontenerami wypływa raz w tygodniu. Czas dostarczenia ładunków do portu w Gdyni wynosi około 28-30 dni, czyli jest krótszy o 2-3 dni w porównaniu do przesyłek w relacji Hongkong-Gdynia. Jest to możliwe dzięki braku przeładunków kontenerów i stosunkowo szybki czas dostawy. Operator zapewnia, że regularna linia bezpośrednia zmniejsza też ryzyko uszkodzenia towaru.
Serwis obsługujący drobnicę oceaniczną nosi skrót LCL (od: Less than Container Load).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Antykryzysowa linia drobnicowa z Shenzhen do Gdyni