Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Arriva za miesiąc na torach

Autor: Rynek Kolejowy
15-11-2007 14:36

9 grudnia, na niezelektryfikowane trasy województwa kujawsko-pomorskiego (oraz w ograniczonym zakresie pomorskiego i mazowieckiego) wyjadą pociągi firmy Arriva PCC.

"Rynek Kolejowy" dotarł do dodatkowych informacji dotyczących tego przedsięwzięcia. Jakub Cichosz z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego przekazał „Rynkowi Kolejowemu”, że odcinek (Bydgoszcz) - Tuchola - Chojnice oraz (Laskowice Pomorskie) - Szlachta - Czersk będzie obsługiwać Arriva PCC, natomiast pociągi relacji Kościerzyna - Wierzchucin - Kościerzyna oraz odcinek Malbork - Kwidzyn - Grudziądz będą obsługiwały PKP Przewozy Regionalne.
- Jeśli chodzi o umowę to nie zostały zakończone rozmowy, nadal trwają uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego - dodał Jakub Cichosz.

PKP PR i Arriva PCC porozumiały się w zakresie obsługi poszczególnych odcinków. Dla samorządu województwa pomorskiego istotne było optymalne wykorzystanie autobusów szynowych na jego terenie oraz całkowita wysokość kwoty dotacji, jaką zamierzał on przeznaczyć dla obu przewoźników.

Konsorcjum Arriva PCC poinformowało pomorski samorząd, iż nie dysponuje wystarczającą ilością taboru do pełnej obsługi odcinka Malbork - Grudziądz zgodnie z zapotrzebowaniem woj. pomorskiego. Dlatego na tej linii połączenia obsługiwać będzie PKP PR.

Wszystkie siedem autobusów szynowych będących własnością samorządu województwa pomorskiego będzie nadal dzierżawione PKP Przewozom Regionalnym. - Jeśli chodzi o tabor jaki zamierza wykorzystać Arriva PCC, to proszę skierować pytanie do przewoźnika - powiedział J. Cichosz.

Paweł Pleśniar z Arriva PCC wyjaśnił, że w związku z tym, że województwo pomorskie zdecydowało się płacić za usługę, bez udostępniania swoich szynobusów, na jego terenie będą jeździły takie same składy jak w województwie kujawsko-pomorskim.

Arriva PCC będzie wozić pasażerów kujawsko-pomorskimi szynobusami SA106 zestawionymi z komfortowymi, przedziałowymi wagonami Arrivy wyposażonymi we własne systemy ogrzewania. SA106 jeździły dotąd zestawiane z bardzo pojemnymi, piętrowymi Bdhpumn, ale szynobus nie jest w stanie samodzielnie ogrzewać tych wagonów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP