Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) oraz jej członkowie zamierzają przewodzić w działaniach, podejmowanych z udziałem polityków i eurodeputowanych, w celu lepszego wykorzystania potencjału autobusowych przewozów liniowych i turystycznych.
IRU z zadowoleniem przyjęło poparcie, wyrażone przez Komisję Europejską i posłów PE, zmierzające do utworzenia europejskiej publiczno prywatnej strategicznej grupy refleksji. Ma to być ciało, które wypracuje zalecenia polityczne oraz stworzy plan działań w UE na rzecz podwojenie w ciągu najbliższych lat 10-15 liczby przewożonych pasażerów w drogowym transporcie zbiorowym.
Wśród głównych środków osiągnięcia tego celu znajduje się m.in. postulat „zakończenia dyskryminacji fiskalnej między środkami transportu zbiorowego pasażerów” oraz wyeliminowania barier dostępu do terminali innych środków transportu. IRU postuluje zwiększenie maksymalnej masy autokarów w ruchu międzynarodowym co najmniej do 19,5 ton, co „sprosta nowym wymaganiom bezpieczeństwa, ochrony środowiska, klientów i warunków operacyjnych.” Przewoźnicy autobusowi domagają się też zwiększenia liczby i ułatwień w dostępie do dedykowanych magistrali i połączeń międzymiastowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autobusy w UE: podwoić w 10 lat liczbę pasażerów