XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Autobusy zamiast pociągów w związku z modernizacją na Podlasiu

Autobusy zamiast pociągów w związku z modernizacją na Podlasiu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W związku z trwającą modernizacją kolejnego odcinka linii kolejowej, od piątku wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza na trasie z Bielska Podlaskiego do Czeremchy. Do niektórych miejscowości na trasie kolejowej autobusy jednak nie dojadą.

Prowadzona przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacja linii Białystok-Czeremcha trwa od marca. To jedna z trzech tzw. linii zapasowych dla trasy Warszawa-Białystok, które przejmą ruch pociągów na czas jej dalszej przebudowy. Pozostałe dwie linie zapasowe, to Ostrołęka-Śniadowo-Łapy i Czeremcha-Siedlce.

Przedstawiciele PKP PLK już wcześniej informowali, że najtrudniejszym wyzwaniem będzie trasa Białystok-Czeremcha, która musi na czas modernizacji zostać zamknięta. Trzeba tam wymienić prawie 70 km torów, a linia jest jednotorowa.

Przez blisko pół roku trwały prace na odcinku Białystok-Bielsk Podlaski, który dla ruchu pociągów był z tego powodu zamknięty i zastąpiony zastępczym transportem autobusami. Od piątku ruch kolejowy tam wznowiono, a zaczęła obowiązywać autobusowa komunikacja zastępcza między Bielskiem Podlaskim a Czeremchą. W związku z tym weszły w życie zmiany w rozkładzie jazdy.

Jak poinformowała spółka Przewozy Regionalne, z braku możliwości dojazdu, niektóre przystanki kolejowe nie będą jednak obsługiwane lub zostały przeniesione w inne miejsca. W pierwszym przypadku chodzi o miejscowości Podbiele i Gregorowce; w Lewkach, Suchowolcach i Kleszczelach autobusy będą zatrzymywały się na przystankach PKS w tych miejscowościach.

Przejazd w autobusach komunikacji zastępczej, oznakowanych logo POLREGIO, odbywa się na podstawie biletów kolejowych; w autobusach nie ma jednak możliwości przewozu rowerów i wózków.

Uruchomienie ruchu na liniach zapasowych planowane jest na jesień. Ma to pozwolić płynnie prowadzić prace na trasie Warszawa-Białystok. Przejmą one bowiem jej ruch pasażerski i towarowy.

W połowie czerwca PKP PLK podpisały umowę na modernizację kolejnego odcinka trasy Warszawa-Białystok, chodzi o odcinek Sadowne-Czyżew. Po zakończeniu prac pociągi będą mogły tamtędy jeździć z prędkością do 160 km/h. Prace mają być realizowane w latach 2017-2019. Wartość umowy wynosi 641 mln zł, z czego 467 mln zł to dotacja z UE.

PKP PLK zakłada, że całą zmodernizowaną linią kolejową Warszawa-Białystok pociągi pasażerskie zaczną kursować od grudnia 2020 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Autobusy zamiast pociągów w związku z modernizacją na Podlasiu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!