Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Automat z paczkami zamiast kuriera

Autor: Rzeczpospolita
17-03-2009 04:56
Automat z paczkami zamiast kuriera

Konkurencja wymusza zmiany. Niebawem o nadejściu paczki dowiemy się z SMS lub e-maila.

Pod koniec miesiąca InPost, największy konkurent Poczty Polskiej, uruchamia automaty do odbierania paczek. Krajowy gigant w odpowiedzi zapowiada, że o nadchodzących przesyłkach jego klienci będą powiadamiani SMS lub e-mailem - pisze "Rzeczpospolita".
Rynek paczek typu biznes to customer, czyli np. towarów kupionych przez osoby prywatne w sklepach internetowych, według szacunków wart jest 800 milionów złotych i rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie.

– Takich paczek nie ma komu dostarczać, bo Poczta Polska tego nie robi, dostarcza tylko awizo, a firmy kurierskie mają tak dużo przesyłek typu business to business, że nie są zainteresowane dostarczaniem paczek osobom prywatnym – mówi „Rz” Rafał Brzoska, prezes grupy lnteger.pl, do której należy InPost. Tym bardziej że osobom prywatnym w ciągu dnia niezmiernie trudno umówić się na konkretną godzinę w sprawie odbioru przesyłki. Pomysł z automatami może się więc okazać strzałem w dziesiątkę.

Pod koniec marca w Krakowie i pięciu województwach ościennych staną pierwsze maszyny do wydawania paczek. Do końca kwietnia pojawią się w kolejnych 40 dużych miastach. InPost ma już podpisane umowy z największymi sklepami internetowymi. Po zrobieniu zakupów klient wybierze najwygodniejszy dla siebie automat i poda swój numer telefonu komórkowego. Gdy paczka dotrze na miejsce, odbiorca dostanie informacje na e-mail i SMS wraz z kodem do schowka. InPost zakłada, że do 2011 r. w kraju będzie ok. 500 – 800 maszyn. Koszt inwestycji wyniesie 65 mln zł.

Poczta Polska nie zamierza czekać z założonymi rękami na kolejne innowacyjne kroki konkurenta, który skutecznie podbiera jej także klientów przesyłek listowych. Od kwietnia odbiorcy będą powiadamiani e-mailem bądź SMS o tym, że w najbliższym urzędzie pocztowym czeka paczka. Po raz pierwszy będzie też możliwość sprawdzenia jej zawartości w okienku pocztowym. – To jeden z pomysłów na uatrakcyjnienie naszej oferty – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 322 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 801 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP