Firma rozpoczęła tam świadczenie usług logistycznych za pomocą specjalnej aplikacji Uber Freight i własnej floty samojezdnych aut ciężarowych - poinformował serwis The Verge.
Uber zdecydował się na testy swojej floty autonomicznej przeznaczonej dla logistyki w modelu wykorzystującym logistyczne centra transferowe. Zdaniem firmy, model ten pozwoli na stworzenie dodatkowych miejsc pracy - ciężarówki Ubera wciąż nie są gotowe na w pełni autonomiczne kursy i wymagają nadzoru kierowcy. Pracownicy są również niezbędni do obsługi logistyki w miejscu przeznaczenia ładunku.
Firma nie upubliczniła informacji o wielkości swojej floty samojezdnych ciężarówek ani też o rodzaju ładunków, jakie przewożą one w ramach testów. Uber nie podał też danych o długości tras, jakie pokonują auta, a także o liczbie przejazdów, jakie zakończyły się sukcesem. Według zespołu odpowiedzialnego za koordynację testów, łącznie wszystkie samochody biorące udział w programie pokonały ponad trzy miliony kilometrów.
Uber planował swoje działania w dziedzinie logistyki autonomicznej od czasu, kiedy to w 2016 roku kupił start-up Otto pracujący nad technologią samojezdnych ciężarówek. Transakcja była warta 650 mln dolarów i stała się przyczyną długotrwałego konfliktu z Waymo, firmą pracującą nad rozwojem samochodów autonomicznych należącą do Alphabetu (którego spółką córką jest Google).
Obecnie Uber nie jest jedyną firmą, która prowadzi testy floty samojezdnej w logistyce. Pod koniec 2017 roku testowe przejazdy rozpoczął Embark, który przewozi lodówki pomiędzy Południową Kalifornią i Teksasem. Start-up ten ma na swoim koncie również pokonanie z sukcesem trasy pomiędzy zachodnim i wschodnim wybrzeżem USA.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Autonomiczne ciężarówki Ubera wyjechały na drogi w Arizonie