Grupa Axtone –producent urządzeń cięgłowo-zderznych do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej – pracuje nad autorskim projektem dwóch elementów typu Crash AX-BF1 oraz AX-BF2.
Prowadzone we wrześniu 2010 roku testy zderzeniowe kabiny REGIO2N dla kolei SNCF - wyposażonej w elementy Crash produkowane przez Axtone - zakończyły się sukcesem. W zderzeniu z prędkością ok. 36 km/godz. zderzaki zabezpieczyły kabinę przed uszkodzeniem, dzięki czemu zostały dopuszczone do wyposażenia pociągów należących do kolei SNCF.
Parametry zderzaków typu Crash, produkcji Axtone, spełniają wymagania zawarte w przepisach RID (Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych) oraz UIC 573 (Międzynarodowy Związek Kolei). Nakazują one zwiększenie bezpieczeństwa przewozu materiałów niebezpiecznych dla otoczenia. Zgodnie z tymi regulacjami, do 1 stycznia 2013 wszyscy europejscy przewoźnicy będą musieli wyposażyć cysterny służące do przewozu materiałów niebezpiecznych w zderzaki podnoszące bezpieczeństwo, zdolne do przejęcia znacznie większej ilości energii w przypadku kolizji niż zderzaki konwencjonalne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Axtone dla kolei francuskich