PKP ma kłopoty z przebudową dworców kolejowych. Przynajmniej cztery duże projekty planowane do zrealizowania przed Euro 2012 stoją pod znakiem zapytania. Chodzi o Katowice, Warszawę Wschodnią i Zachodnią oraz Poznań Główny.
Co więcej, jak podaje PKP, inwestorzy, którzy pozostali w grze, zaostrzyli swoje stanowiska negocjacyjne. Gotowi są inwestować jedynie w otaczające dworce tereny, nie dotykając zupełnie budynków. Choć było to wcześniej planowane.
Według Adriana Furgalskiego, dyrektora Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, winę za niepowodzenie projektów dworcowych ponosi PKP. – Projekty uruchomiono jeszcze w 2006 r. Gdyby inwestycje przeprowadzono w szybkim tempie, to teraz inwestorzy martwiliby się co najwyżej renegocjacją z bankami wcześniej zawartych umów – mówi w dzienniku Furgalski.
PKP liczy, że przebudowę dworców uda się jeszcze uratować. Spółka ma bowiem nadzieję, że finansowanie projektów przejmie Skarb Państwa. Tak się już stało w przypadku dworców Wrocław Główny, Kraków Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny oraz Łódź Fabryczna. Jednak według Furgalskiego nadzieje kolejarzy na dodatkowe środki z budżetu są płonne. Bo nie tylko w tym, ale najpewniej i w przyszłym roku zostanie on poddany ostrym cięciom.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Banki wycofują się z kredytowania infrastruktury PKP