Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bardziej intensywna przebudowa linii Warszawa-Lublin

Autor: Wnp.pl (PS)
14-02-2018 14:41 |  aktualizacja: 14-02-2018 17:40
Bardziej intensywna przebudowa linii Warszawa-Lublin

Prace na torach ruszą intensywniej, gdy pozwoli na to pogoda

Fot. PKP PLK

Z powodu rozpoczęcia przebudowy peronów na dworcu kolejowym Lublin, ale także trwających już prac na stacjach w Pilawie i Dęblinie pasażerowie wystawieni będą na próbę cierpliwości co najmniej do końca tego roku.

To efekt kolejnej fazy robót na linii Warszawa-Lublin.
Od 1 marca pociągi w kierunku Chełma, Stalowej Woli i Zamościa będą odjeżdżać z Lublina z tymczasowego peronu, tam też wysiądą pasażerowie jadący z tych miast. Jednocześnie ruszy przebudowa peronu 2 i budowa nowej konstrukcji tunelu pod torami na odcinku od peronu 3 do peronu 1.

PLP PLK zapewniają, że pasażerowie kontynuujący podróż np. do Warszawy przejdą oznakowaną drogą, przejściem ulicami Kunickiego i Pocztową, do peronów 1 i 2 obok dworca.

Czas potrzebny na przesiadkę i dojście, szacowany na około 7 minut, został uwzględniony w rozkładzie jazdy stacji Lublin.

Peron tymczasowy o długości 130 m i szerokości ok. 4 m jest oświetlony i ma przygotowane ścieżki dotykowe dla osób niedowidzących. Został wyposażony w wiatę, ławki, oświetlenie, tablicę informacyjną.

Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się po schodach przygotowano pochylnię.

Na odcinku Dęblin-Lublin zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Rozebrano dwa wiadukty w okolicy Puław i Klementowic. Rozpoczęto prace przy budowie budynku lokalnego centrum sterowania w Lublinie oraz nastawni na stacji Puławy Azoty.

W Pilawie i w Dęblinie twa rozbiórka starych peronów i prace przy tunelach dla pieszych. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna.

Trwa też rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn.

Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Lublin (odcinek Otwock-Lublin) rozpoczęła się w czerwcu ub. r.

Rusza modernizacja linii kolejowej z Otwocka do Lublina

Po jej zakończeniu podróż najszybszymi pociągami między Warszawą a Lublinem zajmie ok. 90 min.

Wartość inwestycji przekracza 3,4 mld zł, z czego UE dopłaca 2,9 mld zł.

Pociągi między Lublinem a Warszawą od 11 czerwca - objazdem

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 314 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

735 047 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP