PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BCT Gdynia poprawia wyniki przeładunkowe

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
10-08-2017 09:52
BCT Gdynia poprawia wyniki przeładunkowe

W pierwszej połowie br. International Container Terminal Services Inc (ICTSI), filipiński właściciel m.in. BCT Gdynia, osiągnął 603,7 mln USD przychodów, które były o 10 proc. większe w porównaniach rok do roku i 103,6 mln USD zysku netto - był większy o 19 proc.

W drugim kwartale zysk netto grupy wzrósł o 15 procent - do 51,9 mln USD, a przychody o 8 proc. - do 284,3 mln USD.
Te przyrosty są m.in. efektem rozruchu i włączenia do działalności grupy nowego terminala w Matadi (Demokratyczna Republika z Konga), znacznego udziału przychodów i zysków z terminali w Iraku, Meksyku i Brazylii oraz jednorazowego zysk z wypowiedzenia umowy koncesyjnej w Nigerii, informuje zarząd ICTSI.

Wzrost zysku netto zmniejszyły natomiast m.in. wyższe koszty amortyzacja oraz nakłady, poniesione na rozpoczęcie działalności terminala w Melbourne.

W I półroczu br. grupa ICTSI obsłużyła łącznie 4,55 mln TEU ładunków, o siedem procent więcej w porównaniach rdr, na co złożyła się głównie nowa działalność we wspomnianych terminalach Matadi i Melbourne oraz duży przyrost w Baska (Irak).

W komunikacie nie wymienia się danych o operacjach w BCT Gdynia.

Jak poinformował nas Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy terminala, w okresie styczeń – lipiec br. przeładowano w nim 214,8 tys. TEU ładunków, o 20,1 proc. więcej w porównaniach rdr. – Po siedmiu miesiącach zrealizowaliśmy ponad 60 proc. planu rocznego – dodał Kużajczyk.

Plan na ten rok zakładał przeładunki między 320 a 330 tys. TEU, w porównaniu z wykonaniem 318,9 tys. w 2016 r.

Przypomnijmy, że w 2015 roku BCT zanotowało duży spadek przeładunków (o ok. 19 proc., do 360 tys. TEU) głównie z powodu przekierowania znaczącej części kontenerów do Portu Gdańsk (BCT), w wyniku utworzenia w marcu 2015 roku aliansu 2M pomiędzy armatorami Maersk Line i Mediterranean Shipping Company. Od sierpnia 2015 r. DCT rozpoczął także współpracę w armatorami aliansu G6, którzy poprzednio korzystali z usług BCT.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że nadal aktualne są rozmowy na poziomie właścicielskim w sprawie połączenia dwu terminali w Gdyni: BCT (Baltic Container Terminal) i GCT (Gdynia Container Terminal). Ten drugi należy do grupy Hutchison Port Holdings z Hongkongu.
Oba terminale leżą naprzeciwko siebie, niedawno zostały połączone łącznikiem transportowym. Ewentualna fuzja jest pożądana nie tylko z powodów organizacyjnych, co zaprzestania konkurencji o zleceniodawców.
ICTSI zarządza obecnie 27 terminalami kontenerowymi, w tym w Europie: w Gdyni i w Rijece (Chorwacja - Adriatic Gate Container Terminal).

Grupa Hutchison Port Holdings zarządza 48 terminalami kontenerowymi w 25 krajach. Przeładowały one łącznie w 2016 r. 81,4 mln TEU.

W tym roku działalność rozpoczął nowy terminal tej grupy w Felixstowe (Wielka Brytania), a niedawno HPH podpisał umowę w sprawie budowy terminala w Czarnomorsku (Ukraina).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 561 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

560 045 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP