Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Będą częstsze kursy pociągów metra w Warszawie

Autor: PAP
31-08-2015 11:42
Będą częstsze kursy pociągów metra w Warszawie

Na godzinę z metra będzie mogło skorzystać o ok. 2,5 tysiąca pasażerów więcej niż dotychczas.

Fot. PTWP (Piotr Waniorek)

Od wtorku częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra w godz. 6-9 zwiększy się o 10 sekund, składy będą odjeżdżały, co 2 min i 20 sekund. Jest to możliwe dzięki zmodernizowaniu urządzeń sterowania ruchem pociągów i wyłączeniu semaforów w tunelach.

Zwiększona zostanie także liczba składów na linii z 33 do 36. Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała na poniedziałkowym briefingu, że wprowadzana zmiana w praktyce oznacza, że na godzinę z metra będzie mogło skorzystać o ok. 2,5 tysiąca pasażerów więcej niż dotychczas.
Gronkiewicz-Waltz dodała, że nowe rozwiązania sterowania ruchem kosztowały 24 mln zł i pozwolą na dalsze zwiększenie częstotliwości kursowania składów.

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk podkreślił, że nowy system jest bardzo istotną zmianą. - Od jutra w tunelach metra zostaną wyłączone wszystkie semafory, wszystkie sygnalizatory świetlne, maszyniści będą kierowali się wskazaniami urządzeń pokładowych oraz sygnałami z centralnej dyspozytorni - wyjaśnił Lejk.

Dodał, że przygotowania do wdrożenia nowego systemu trwały od dwóch lat i oznaczały prace nad modernizacją składów oraz szkolenia pracowników. - Przeszkolenie przeszło 250 maszynistów oraz 30 pracowników centralnej dyspozytorni - zaznaczył Lejk. Dodał, że w ubiegłym tygodniu odbyła się "próba generalna" nowego systemu, kiedy przez cały dzień składy jeździły ze zwiększoną częstotliwością.

Do tej pory I linia metra podzielona była na odcinki oznakowane semaforami świetlnymi i maszynista na podstawie ich wskazań jechał z określoną prędkością maksymalnie ograniczoną do 60 km/h. Nowy system oznacza wyłącznie tej sygnalizacji, a maszynista będzie wspomagany przez automatyczny system prowadzenia pociągu. Jeżeli maszynista przekroczy maksymalną prędkość dopuszczoną przez system, pociąg jest automatycznie hamowany.

Metro Warszawskie przygotowuje się także do rozbudowy II linii metra, na początku sierpnia otwarte zostały koperty w przetargu na budowę kolejnych sześciu stacji. Zgłosiło się dziewięć firm, pięć chce rozbudowywać linię w kierunku zachodnim, a cztery w kierunku wschodnim. Miasto na rozbudowę centralnego odcinka II linii metra o kolejnych sześć stacji przeznaczyło 3 mld 174 mln 757 tys. zł.

Najniższą ofertę na rozbudowę podziemnej kolejki z Ronda Daszyńskiego złożyło tureckie konsorcjum Gulermak - 1 mld 147 mln 999 tys. zł, a w kierunku północno-wschodnim włoskie konsorcjum Astaldi S.p.A. - 1 mld 66 mln 741 tys. zł. Te właśnie firmy brały udział w budowie centralnego odcinka II linii.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP