PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Belgijska kolej bez papierowych biletów w pociągach

Autor: wnp.pl
29-02-2016 13:49
Belgijska kolej bez papierowych biletów w pociągach
Fot. mat. pras. NMBS

Wraz z końcem 2015 r. belgijska kolej (NMBS) zakończyła proces cyfryzacji, w wyniku którego zrezygnowano ze sprzedaży w pociągach biletów papierowych, a co za tym idzie z terminali z wbudowanymi drukarkami, które były ciężkie i awaryjne. Obecnie 2500 konduktorów korzysta z tabletów do sprzedaży i skanowania biletów.

Pierwszą cyfrową transformację belgijskie koleje przeszły już 10 lat temu, wprowadzając narzędzie o nazwie IBIS. Dzięki niemu ponad 2500 konduktorów miało dostęp do danych przesyłanych elektronicznie, a także możliwość sprzedawania i kontrolowania biletów oraz kart miejskich MoBib. Po latach jednak rozwiązanie przestało spełniać rosnące potrzeby komunikacyjne, a wykorzystywane terminale coraz częściej wymagały napraw i były za ciężkie (1,3 kg), na co uskarżali się pracownicy.
Nowe rozwiązanie NMBS wybrało we współpracy z firmą PwC, która na podstawie szczegółowych badań wytypowała najważniejsze cechy, jakimi powinny charakteryzować się nowe terminale, wśród których znalazła się ergonomia, a szczególnie waga urządzenia, a także żywotność baterii i odporność samego urządzenia.

Ostatecznie zdecydowano się na wdrożenie platformy o nazwie ITRIS składającej się z 7-calowego tabletu Panasonic, który pełni funkcję terminalu głównego oraz małego terminalu służącego do dokonywania płatności i sprawdzania biletów.

Po pomyślnym przejściu testów wśród 250 użytkowników, rozpoczęto wdrożenie platformy ITRIS, które zakończyło się wraz z końcem ubiegłego roku.

- Załoga pociągu ma teraz dostęp do informacji na temat połączeń, awarii czy opóźnień w czasie rzeczywistym i może je natychmiast przekazywać pasażerom. Mnóstwo informacji jest także dostępnych w trybie offline. Co więcej, cały proces sprawdzania biletów i pobierania płatności przebiega dużo sprawniej, a podróżujący mogą wykorzystywać między innymi karty płatnicze – mówi Pascal Rooms, Project Manager w NMBS. – Platforma ITRIS usprawniła zarówno komunikację wewnętrzną, jak i tę z pasażerami. Zamiast papierowych rozkładów jazdy pracownicy mają aktualne informacje w zasięgu ręki, dzięki szybkiemu połączeniu internetowemu 3G lub 4G. Z dumą możemy stwierdzić, że dzięki wdrożeniu rozwiązania typu all-in-one, w obszarze technologii wyznaczamy kierunek innym kolejom w Europie – dodaje Pascal Rooms.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 094 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 266 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 730 561 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP