PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bilet na tramwaj z komórki

Autor: Gazeta Wyborcza (Poznań)
25-02-2008 10:15

Kilka kliknięć w telefonie, i jedziesz tramwajem z elektronicznym biletem. Usługa rusza 26 lutego.

To już drugie podejście poznańskiego przewoźnika do sprzedaży biletów jednorazowych przez komórkę - pisze poznańska "Gazeta Wyborcza".
Poprzednie zakończyło się klapą pod koniec 2005 r. System był zbyt skomplikowany. Pasażer musiał najpierw kupić w kiosku specjalną kartę za 20 zł. Pod zdrapką znajdował się numer, który należało wbić do komórki, aby uruchomić konto biletowe. Po wejściu do tramwaju lub autobusu trzeba było wysłać SMS o odpowiedniej treści, a po kilku sekundach dostawało się zwrotną wiadomość, która była potwierdzeniem dokonania opłaty za przejazd. Podstawowym minusem był dodatkowy koszt (61 gr) naliczany do każdego SMS-a.

Teraz ma być łatwiej i taniej. Trzeba mieć tylko komórkę umożliwiającą połączenie z internetem. - Szacujemy, że 90 proc. komórek na rynku ma taką możliwość - mówi Witold Milauer, szef firmy Projekt & Parking Serwis, która jest partnerem MPK w sprzedaży biletów przez telefon.

Pasażer, który postanowi korzystać z biletów z komórki, musi najpierw zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl. Po rejestracji na naszą komórkę przychodzi wiadomość, która umożliwia automatyczne pobranie aplikacji JAVA na telefon. Następnie na wskazany numer konta przelewa się dowolną kwotę, za którą będzie można jeździć tramwajem czy autobusem.

Zakup biletu odbywa się już przy pomocy ściągniętej aplikacji. Nie trzeba wysyłać SMS-a. Pasażer przy pomocy kilku kliknięć wydaje dyspozycję zakupu biletu na określony czas. I tu uwaga! Na ostateczne zatwierdzenie polecenia zakupu (ostatnie kliknięcie) jest tylko 15 sekund. Potem system blokuje się na 1 minutę. Dlaczego? Chodzi o to, żeby wyeliminować sytuację, w której pasażer zwleka z zakupem do momentu, gdy zobaczy kontrolerów.

Plusem nowego systemu jest niewątpliwie brak lub bardzo mała opłata dodatkowa za bilet. W zależności od operatora i jego taryfy, podczas zakupu przez chwilę łączymy się z internetem, co według MPK kosztuje od 0 do 10 gr. W każdej chwili można też sprawdzić w telefonie, ile mamy jeszcze pieniędzy na naszym biletowym koncie.

System rusza 26 lutego wraz z wprowadzeniem nowych cen biletów MPK. - Będziemy zadowoleni, jeśli 10 proc. biletów jednorazowych będzie sprzedawane przez komórkę - szacuje Wojciech Tulibacki, szef MPK.

Już wkrótce być może także poznańscy kierowcy będą mogli korzystać z możliwości płacenia przez komórkę za parkowanie w strefie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 375 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

586 860 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.