Biznes podczas burzy

Biznes podczas burzy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Przez tysiąclecia porty tworzyły bogactwo narodów, ba, kształtowały cywilizację. Teraz nic by z tego nie wyszło, z powodu... dekoniunktury w shippingu. Wyjątek - południowy Bałtyk.

W drugim tygodniu września hurtownie amerykańskie i kanadyjskie nie odbierały telefonów ze sklepów z azjatyckimi telewizorami, drukarkami, odzieżą i sprzętem gospodarstwa domowego. Wszyscy pytali: gdzie są zamówione towary?

Co prawda dotarły one do brzegów Ameryki, ale ugrzęzły w kontenerach na kilkunastu statkach południowokoreańskiej linii żeglugowej - Hanjin Shipping. Jego zarząd złożył do sądu wniosek o bankructwo, więc władze portów i terminali mors-kich ich nie wpuszczały, bo nie miałby kto zapłacić za usługi rozładunku. W USA i Kanadzie armator ten miał około 8-procentowy udział w transporcie morskim towarów z Azji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Biznes podczas burzy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!