Brazylijska Izba Handlu Zagranicznego (CAMEX) informuje o bliskim końcu 42-letniego porozumienia morskiego z Chile, który stanowi, że tylko statki pływające pod banderą jednego z tych krajów mogą obsługiwać transport morski między nimi.
W efekcie, w transporcie towarów między Chile i Brazylią będą mogły pośredniczyć statki każdej bandery, co powinno zwiększyć konkurencję i ograniczyć koszty obsługi wymiany towarowej między tymi dwoma państwami.
Jak wynika z badania przeprowadzone przez Instytut Gospodarczych Badań Stosowanych (AER), brazylijskiego think tanku, pakt ten powoduje wzrost o 5 proc. ostatecznej ceny produktów w wymianie towarowej między Brazylią i Chile.
Zgodnie z jego warunkami, obecnie prawa do obsługi transportu morskiego mają: Alianca, brazylijska jednostka spółki żeglugowej Hamburg Sud, która od ub. roku jest własnością duńskiego armatora Maersk Line oraz CSAV – chilijski armator, zależny od niemieckiej spółki Hapag Lloyd.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Bliski koniec monopolistycznego paktu morskiego Brazylii i Chile