XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Blisko trzy tygodnie trwa montaż Boeinga 787 Dreamliner

Blisko trzy tygodnie trwa montaż Boeinga 787 Dreamliner
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Blisko trzy tygodnie trwa montaż samolotu Boeing 787 Dreamliner - poinformował PAP Richard Wynne, odpowiedzialny za program 787 w Boeingu. W fabryce koncernu w Everett, niedaleko Seattle, montowane są dwie takie maszyny dla PLL LOT. Trzecia stoi gotowa przed hangarem.

Polski przewoźnik odebrał już od Amerykanów pierwszego Boeinga 787 Dreamliner. Samolot w środę uda się w swój pierwszy rejs z Seattle do Warszawy. Czytaj więcej: LOT odebrał pierwszego Dreamlinera

Fabryka Boeinga w Everett jest największą w Stanach Zjednoczonych. "Części do samolotu 787 są przygotowywane na całym świecie. Skrzydło do maszyny produkują Japończycy, silniki marki Rolls-Royce'a lub General Electric sprowadzane są z Wielkiej Brytanii, a np. drzwi pasażerskie z Francji" - powiedział Wynne.

Wyjaśnił, że od momentu dostarczenia wszystkich części samolotu do fabryki w Everett, montaż samolotu na miejscu trwa około 3 tygodni. Kiedy maszyna jest już gotowa, piloci wykonują loty testowe.

"Mamy trzy oddzielne linie montażowe w kraju, dwie w okolicach Seattle, trzecia, nowa jest w Karolinie Południowej. Dzięki temu udaje nam się średnio co miesiąc montować pięć nowych samolotów Boeing 787 Dreamliner. Planujemy pod koniec tego roku produkować ich 10" - powiedział.

Dodał, że do tej pory Boeing dostarczył już klientom 35 tych samolotów.

"Maszyna ta jest najnowszym dzieckiem Boeinga. Samolot oferuje rozwiązania technologiczne, które do tej pory nie były stosowane w naszych dotychczasowych samolotach" - powiedział Wynne.

Boeing 787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km; można nią polecieć bezpośrednio np. z Warszawy do Nowego Jorku czy do Pekinu. Samolot tego typu może przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł B787 to 60 metrów, a długość maszyny wynosi 57 m. Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała B787, była japońska All Nippon Airways (ANA). Pod koniec października ub.r. Dreamliner odbył pierwszy lot komercyjny z Tokio do Hongkongu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Blisko trzy tygodnie trwa montaż Boeinga 787 Dreamliner

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!