PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bliżej do progu rentowności transportu intermodalnego Azja - Europa

Autor: WNP.PL (PS)
25-03-2016 12:28
Bliżej do progu rentowności transportu intermodalnego Azja - Europa
Fot. Fotolia

Europejscy spedytorzy i dostawcy towarów 3PL (outsouring usług) odnotowują poprawę konkurencyjności dostaw towarów drogą kolejową z Azji do Europy oraz rosnącą liczbę nowych połączeń - o wiodące przez Bliski Wschód i Europę Południową.

Kluczowe znaczenie ma przy tym tempo dostaw drobnicy w kontenerach.

- Gdy w 2012 roku zaczęliśmy realizować przewozy na trasie Chongqing - Duisburg, podróż pomiędzy krańcowymi terminali trwała 19 dni, a obecnie spadła do 12 dni. Podobną tendencję obserwujemy na wszystkich trasach euroazjatyckiego korytarza - powiedział rzecznik prasowy DB Schenker portalowi Lloyd’s Loading List.

Grupa ta współuczestniczy obecnie też w obsłudze stałego połączenia multimodalnego z Korei Płd., Japonii i Wietnamu, a zaczęła organizować połączenia na nowych trasach, tzw. południowych. Korzystając z chińskiej inicjatywy Jednego Pasa i Jednej Drogi, DB Schenker startuje też z transportem wiodącym przez kraje Morza Czarnego i Bliskiego Wschodu.

Podobnie działa DHL który ocenia, że w okresie 2015 - 2020 transport drobnicy koleją z Azji do Europy wzrośnie o 2-3 razy, także dzięki udrożnieniu nowych tras i poprawie koniunktury gospodarczej.

Według Zafera Engina z działu usług wartości dodanych oddziału DHL w Chinach, testy grupy wykazują, że możliwe jest obniżenie do 11 dni. czasu transportu ze wschodnich Chinach do granic Europy. Przyczyni się to do poprawy rentowności tych przewozów.

Dodajmy, że są one obecnie w dużej części dotowane przez prowincje zachodnich i centralnych Chin. W ocenie analityków, osiągnięcie progu rentowności tego transportu będzie możliwe nie tylko po uzyskaniu jeszcze większej częstotliwości stałych połączeń, ale transportu towarów w drodze powrotnej, z Europy do Azji.

Obecnie DHL testuje udział w połączeniach z Chin przez Kazachstan, Azerjedżan (przez Morze Kaspijskie), do Gruzji i Turcji (Morzem Śródziemnym). Trasa ta zostanie w pełni udrożniona, gdy zbudowany zostanie 75 km odcinek kolejowy w Gruzji (obecnie towary przewożą ciężarówki), a czas transportu z Chin do Azerbejdżanu skrócony do 10 dni.

- Natomiast z Turcji możemy wysłać towary ciężarówkami do Macedonii, Rumunii i Bułgarii, które dotrą do odbiorców w ciągu 6 - 12 godzin - dodał Engina.

Według DHL, inny obiecujący kierunek transportu z Chin wiedzie przez Iran. Na początku marca (o czym informowaliśmy), oba kraje uruchomiły testową jazdę pociągu intermodalnego.

Ogólnie też operatorzy oceniają, że do dalszego rozwoju przewozów intermodalnych Azja - Europa przyczynią się zarówno modernizacje szlaków kolejowych, korzystających także ze wsparcia finansowego poszczególnych krajów i banków chińskich (zgodnie z założeniami Nowego Jedwabnego Szlaku), jak i usprawnienia odpraw celnych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 409 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 288 363 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 736 417 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP