PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Brakuje cystern kolejowych

Autor: Rynek Kolejowy
24-01-2008 10:54
Brakuje cystern kolejowych

Cystern kolejowych jest nadal za mało i są za drogie. Brakuje ich nie tylko w Polsce, lecz również i w całej Europie.

Kiedy cysterna stoi, "zbieracze" złomu potrafią ogołocić ją z wielu elementów mających istotny wpływ na bezpieczeństwo przewozów, takich jak zawory, zaślepki zaworów, kurki parowe czy linki uziemiające - mówi Adam Leszczyński dyrektor ds. rozwoju rynku w spółce GATX Rail Poland. - Niemniej uważam, że transport kolejowy to nadal najbezpieczniejsza technologia przewozu ładunków chemicznych.
GATX Rail Poland powstał dwa lata temu, po przejęciu w 2001 r. przez wielkiego amerykańskiego operatora spółki DEC i obecnie - obok podobnych spółek z Australii i Niemiec - wchodzi w skład GATX Rail Europe. Ta ostatnia dysponuje w sumie 20 tys, cystern, z których 9 tys. to wagony polskie - pisze "Rynek Kolejowy" za "Polską Gazetą Transportową".

- Jesteśmy największym właścicielem cystern kolejowych w Polsce - wyjaśnia Adam Butryn, dyrektor handlowy w GATX Rail Poland. - Posiadamy wagony ze zbiornikami gumowanymi i z powłokami ochronnymi, ze stali kwasoodpornej, a także izolowane cysterny-termosy z podgrzewaczami. Dysponujemy wagonami o pojemności do 95 m sześciennych, stosowanymi do przewozu lekkich i ciężkich surowców oraz produktów rafineryjnych. Mamy też w swoim taborze cysterny do transportu ciekłych chemikaliów organicznych i nieorganicznych. Odrębną kategorią są cysterny ciśnieniowe do przewozu skroplonych gazów o pojemnościach 95-120 m sześciennych.

Przy zmianie właściciela i nazwy zmienił się też charakter firmy: GATX Rail Poland de facto stało się przedsiębiorstwem leasingowym - oddaje swoje wagony w dzierżawę. Zmienił się też rynek przewozów kolejowych; na rynku polskim działa już ponad 40 przewoźników posiadających licencję na przewozy ładunków koleją (CTL, Lotos Kolej, PCC Rail, PTKiGK, Rail Polska czy należący do KGHM Pol-Miedź Trans itd.), a wiele z nich dysponuje własnym taborem (cysternami).

Czy uwolnienie rynku nie spowodowało spadku bezpieczeństwa przewozów cysternami kolejowymi? - Nie ma związku między tymi dwoma zagadnieniami - odpowiada dyr. Butryn. - Przewozy kolejowe w Polsce, tak jak zresztą w całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza przewozy ładunków niebezpiecznych, są precyzyjnie uregulowane bardzo szczegółowymi przepisami. najkrócej mówiąc: nie jest dziś możliwe podstawienie klientom z branży chemicznej czy petrochemicznej cystern nie spełniających wymagań bezpieczeństwa.

KOMENTARZE ()

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


46 062 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP