Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Brakuje cystern kolejowych

Autor: Rynek Kolejowy
24-01-2008 10:54
Brakuje cystern kolejowych

Cystern kolejowych jest nadal za mało i są za drogie. Brakuje ich nie tylko w Polsce, lecz również i w całej Europie.

Kiedy cysterna stoi, "zbieracze" złomu potrafią ogołocić ją z wielu elementów mających istotny wpływ na bezpieczeństwo przewozów, takich jak zawory, zaślepki zaworów, kurki parowe czy linki uziemiające - mówi Adam Leszczyński dyrektor ds. rozwoju rynku w spółce GATX Rail Poland. - Niemniej uważam, że transport kolejowy to nadal najbezpieczniejsza technologia przewozu ładunków chemicznych.
GATX Rail Poland powstał dwa lata temu, po przejęciu w 2001 r. przez wielkiego amerykańskiego operatora spółki DEC i obecnie - obok podobnych spółek z Australii i Niemiec - wchodzi w skład GATX Rail Europe. Ta ostatnia dysponuje w sumie 20 tys, cystern, z których 9 tys. to wagony polskie - pisze "Rynek Kolejowy" za "Polską Gazetą Transportową".

- Jesteśmy największym właścicielem cystern kolejowych w Polsce - wyjaśnia Adam Butryn, dyrektor handlowy w GATX Rail Poland. - Posiadamy wagony ze zbiornikami gumowanymi i z powłokami ochronnymi, ze stali kwasoodpornej, a także izolowane cysterny-termosy z podgrzewaczami. Dysponujemy wagonami o pojemności do 95 m sześciennych, stosowanymi do przewozu lekkich i ciężkich surowców oraz produktów rafineryjnych. Mamy też w swoim taborze cysterny do transportu ciekłych chemikaliów organicznych i nieorganicznych. Odrębną kategorią są cysterny ciśnieniowe do przewozu skroplonych gazów o pojemnościach 95-120 m sześciennych.

Przy zmianie właściciela i nazwy zmienił się też charakter firmy: GATX Rail Poland de facto stało się przedsiębiorstwem leasingowym - oddaje swoje wagony w dzierżawę. Zmienił się też rynek przewozów kolejowych; na rynku polskim działa już ponad 40 przewoźników posiadających licencję na przewozy ładunków koleją (CTL, Lotos Kolej, PCC Rail, PTKiGK, Rail Polska czy należący do KGHM Pol-Miedź Trans itd.), a wiele z nich dysponuje własnym taborem (cysternami).

Czy uwolnienie rynku nie spowodowało spadku bezpieczeństwa przewozów cysternami kolejowymi? - Nie ma związku między tymi dwoma zagadnieniami - odpowiada dyr. Butryn. - Przewozy kolejowe w Polsce, tak jak zresztą w całej Unii Europejskiej, a zwłaszcza przewozy ładunków niebezpiecznych, są precyzyjnie uregulowane bardzo szczegółowymi przepisami. najkrócej mówiąc: nie jest dziś możliwe podstawienie klientom z branży chemicznej czy petrochemicznej cystern nie spełniających wymagań bezpieczeństwa.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP