PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Budowa drugiej linii metra znacznie utrudni ruch w mieście

Autor: PAP
16-12-2009 17:10

W związku z rozpoczynającą się w przyszłym roku budową II linii metra warszawiaków czekają duże utrudnienia w ruchu. O korzystaniu z samochodu w centrum miasta lepiej będzie zapomnieć - powiedział w środę podczas konferencji prasowej dyrektor biura koordynacji inwestycji i remontów stołecznego Ratusza Wiesław Witek.

W lewobrzeżnej części miasta nieprzejezdny będzie ciąg ulic Prosta - Świętokrzyska (od ul. Karolkowej do ul. Nowy Świat). Przejazd tymi ulicami między dzielnicami Wola i Śródmieście będzie niemożliwy, bo w kilku miejscach prowadzone będą wykopy. Utrzymany będzie jednak ruch poprzeczny - ulicami Karolkową, Towarową, Żelazną, Al. Jana Pawła II, Emilii Plater i Marszałkowską, którymi będą jeździć autobusy i tramwaje. W październiku, na okres dwóch - trzech miesięcy, zamknięta zostanie tylko ul. Marszałkowska (na odcinku od Pl. Zbawiciela do ul. Królewskiej), w tym czasie tramwaje jeździć będą ul. Nowowiejską i Al. Niepodległości.
Na praskim brzegu Wisły w wielki teren budowy zmieni się Plac Wileński. W ciągu ul. Targowej nieprzejezdne będzie skrzyżowanie z Al. Solidarności, zamknięta będzie też ul. Sokola. Mocno ograniczony będzie ruch w Al. Solidarności na linii wschód - zachód, a nieprzejezdne - Wybrzeże Helskie, Wybrzeże Szczecińskie i ul. Zamoyskiego.

Jak powiedział Witek, z przeprowadzonych przez miasto analiz wynika, że obecny układ ulic nie jest w stanie przejąć w całości ruchu samochodów osobowych z zamykanych ulic, a tak radykalne ograniczenie ruchu na podstawowych ciągach komunikacyjnych miasta odbije się na okolicznych trasach. Ma to dotyczyć obszaru ograniczonego ulicami: Karolkową - Al. Solidarności - Wybrzeże Helskie - Starzyńskiego - Szwedzką - Al. Solidarności - Targową - Zieleniecką - Waszyngtona - mostem Poniatowskiego - Ludną - Bracką - Al. Jerozolimskimi - Towarową i Kolejową. W związku z tym, uprzywilejowana ma zostać komunikacja miejska - wprowadzone mają zostać buspasy i ograniczenia dla prywatnych pojazdów, zwiększyć ma się też liczba kursujących pojazdów (np. ul. Grzybowską w każdej godzinie szczytu jeździć ma 37 autobusów, a nie siedem - jak obecnie).

Główną trasą objazdową dla autobusów na lewym brzegu Wisły ma być ciąg ulic: Karolkowa - Grzybowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat. Witek zastrzegł jednak, że ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, bo zwiększenie liczby autobusów przejeżdżających Traktem Królewskim budzi kontrowersje. Dalekie objazdy pozwalające ominąć centrum lewobrzeżnej Warszawy będą prowadziły ul. Wolską, ul. Okopową i dalej ul. Słomińskiego na Most Gdański oraz na Trasę Łazienkowską - przez Al. Prymasa Tysiąclecia.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP