Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bydgoszcz: kolej BiT City z prędkością ślimaka

Autor: Express Bydgoski
19-02-2008 09:06

Bydgoszcz, Toruń i marszałek województwa nie ustają w wysiłkach, by zainteresować mieszkańców województwa biletem aglomeracyjnym.

- Trudno po miesiącu odnieść wyniki sprzedaży do czegokolwiek. Dopiero z końcem lutego będzie jakiś materiał porównawczy - mówi "Expressowi Bydgoskiemu" inż. Marek Ostrowski, zastępca dyrektora ds. handlowych Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy.
- Na razie wiemy, że w styczniu sprzedaliśmy około tysiąca jednorazowych biletów. Widać jednak rosnące zainteresowanie biletem aglomeracyjnym, zwłaszcza w jego wersji miesięcznej. Myślę, że wynika to z akcji reklamowej prowadzonej, między innymi, na przystankach autobusowych w obu miastach, ale przede wszystkim jest to efekt spotów w telewizji. Ludzie teraz sami przychodzą i pytają w kasie o ten sposób podróżowania - twierdzi dyrektor.

Bilet aglomeracyjny ma jednak kilka minusów, które wskazują pasażerowie. Podstawowy polega na tym, że kupując bilet jednorazowy można po wyjściu z pociągu podróżować komunikacją miejską zaledwie godzinę, a kupując bilet okresowy - tylko jedną linią.

- Prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu zapadnie decyzja, że bilet aglomeracyjny będzie swego rodzaju sieciówką, która upoważnia do podróżowania wszystkimi autobusami komunikacji miejskiej. Nie będzie już tak, że ktoś wysiada w Bydgoszczy, jedzie jednym autobusem, a jeśli musi się jeszcze raz przesiąść w drodze do celu, wtedy kupuje bilet komunikacji miejskiej.

Ta decyzja powinna zwiększyć zainteresowanie biletem aglomeracyjnym. A to dopiero początek. Trwają zaawansowane rozmowy z Włocławkiem, który również chciałby przyłączyć się do tego pomysłu. Powoli przymierza się do tego również Inowrocław, choć w tym przypadku daleko jeszcze do konkretnych ustaleń.

Ostateczne decyzje zależą od tego... ile urzędy są w stanie do kolei dołożyć. - Nigdzie na świecie koleje regionalne nie są dochodowe. I tak będzie także w wypadku BiT City, która finansowo nie wyjdzie nawet na zero - uważa Marek Ostrowski.

- Jej rola nie polega jednak na zarabianiu, przynosi bowiem wiele innych, niekoniecznie finansowych korzyści. To między innymi przeniesienie ruchu drogowego na komunikację zbiorową, a więc mniej samochodów na drogach i, co za tym idzie, ochrona środowiska i mniejsze korki.

Warunkiem powodzenia projektu jest przyspieszenie podróży między miastami. - Trwa zbyt długo i to nasz główny problem. Z Bydgoszczy do Torunia podróż trwa aż godzinę - mówi dyrektor Ostrowski.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 268 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP