Chińska korporacja przemysłu kolejowego, CRRC, analizuje przejęcie jednego z producentów w Brazylii, produkującego podzespoły taboru kolejowego.
Według niego, pomimo faktu, że Brazylia jest obecnie zdominowana przez transport drogowy, „strona chińska widzi wielki potencjał w rozwoju kolei w tym kraju”.
Poza akwizycją, zarząd CRRC rozpatruje inne formy obecności w Brazylii, także poprzez utworzenie joint venture lub utworzenie od podstaw zakładu.
Przypomnijmy, że warunkiem otrzymania zamówień publicznych w Brazylii jest m.in. działalność w tym kraju spółki oferenta.
CRRC jest teraz reprezentowana w Brazylii przez spółkę DAG Railway.
Informacja o planach w Ameryce Południowej chińskiej grupy, największego na świecie producenta taboru kolejowego, zbiegła się z ogłoszeniem przez prezydenta Peru, Pedro Pablo Kuczynskiego, planów budowy kolei transkontynentalnej, od wybrzeży Atlantyku do Pacyfiku, zaproponowanego wcześniej przez Chiny.
Porozumienie w sprawie budowy pilotażowego odcinka zostało jednak podpisane przez poprzedniego prezydenta Peru. Spotkało się to z ostrymi protestami zielonych.
Kuczynski, który objął urząd w lipcu br., nie wyklucza współpracy z Chinami w różnych dziedzinach przemysłu.