XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Chiny: 413 mln euro dla Bombardiera

Chiny: 413 mln euro dla Bombardiera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern Bombardier Transportation ogłosił, że jego chińskie przedsiębiorstwo joint venture Bombardier Sifang Power (Qingdao) Transportation Ltd. (BSP) otrzymało zamówienie na 40 16-wagonowych składów szybkiej kolei (640 wagonów) od chińskiego Ministerstwa Kolei.

Wartość kontraktu szacowana jest na ok. 1 mld euro (1,5 mld dolarów), a udział Bombardiera w zamówieniu wynosi ok. 413 mln euro (596 mln dolarów) - informuje "Rynek Kolejowy".

BSP to wspólne przedsięwzięcie Bombardier Transportation, Power Corporation of Canada i chińskiego przedsiębiorstwa China South Locomotive and Rolling Stock Industry (Group) Corporation.

Nowe składy kolejowe typu EMU osiągają prędkość do 250 km/h. Dwadzieścia pociągów EMU zostanie specjalnie wytworzonych do obsługi połączeń nocnych i będą mieć wnętrza sypialne.

W skład pociągów wchodzić będą pierwsze na świecie pociągi sypialne EMU, zdolne do podróżowania z prędkością 250 k/h, a wytworzone zostaną dzięki użyciu głównych elementów z rodziny Bombardier Zefiro pociągów wysokich szybkości i bardzo wysokich szybkości.

Nowe 16-wagonowe pociągi (o długości całkowitej 430 m) stanowią zastosowanie wyrafinowanego połączenia nowych koncepcji modularnych i sprawdzonych technologii.

Pozostałe 20 pociągów typu EMU stanowić będą unowocześnione 16-wagonowe wersje odnoszących sukcesy składów ośmiowagonowych, które są obecnie dostarczane MK w ramach realizacji zamówień złożonych w maju 2005 r. i październiku 2004 r.

Nowe pociągi wysokich szybkości typu EMU wytwarzane będą w zakładach produkcyjnych BSP w Qingdao w Chinach. Systemy napędowe Bombardier Mitrac dla pociągów produkowane będą wspólnie przez Bombardier CPC Propulsion System Co. Ltd., przedsiębiorstwem typu joint venture koncernu Bombardier, i zakłady Bombardiera w Europie. Systemy napędowe Mitrac funkcjonują już w ponad 23.000 pojazdów kolejowych na świecie.

Pierwsze dostawy nowych pociągów zaplanowane są na luty 2009 r. Dostawa ostatnich pociągów z tego kontraktu spodziewana jest na sierpień 2010.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chiny: 413 mln euro dla Bombardiera

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!