PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Clear Channel Poland nie usunie nośników reklamowych z dworców

Autor: PAP
03-09-2010 15:28

Firma Clear Channel Poland nie usunie nośników reklamowych z dworców i zaskarży decyzję Sądu Arbitrażowego dotyczącą umowy z PKP SA - poinformowali w piątek przedstawiciele firmy reklamowej. Sąd uznał, że umowa między firmami wygasła w grudniu 2009 r.

PKP SA w połowie 1997 r. zawarł z firmą Clear Channel Poland umowę na 15 lat. Clear Channel Poland sprzedawał powierzchnię reklamową na budynkach dworców kolejowych i w ich bezpośrednim otoczeniu, w przejściach podziemnych oraz przylegających placach i parkingach. W 2009 r. zarząd PKP SA zdecydował się wypowiedzieć umowę. Clear Channel nie zastosował się jednak do tej decyzji. Sprawa trafiła do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.
Sąd uznał, iż umowa ta wygasła 31 grudnia 2009 r., co oznacza, że nośniki reklamowe umieszczone przez firmę na obiektach i terenach kolejowych znajdują się tam bezprawnie.

Przedstawicielka Clear Channel Poland Joanna Zdanowska powiedziała w piątek PAP, że firma nośników nie usunie. "Wyrok Sądu Arbitrażowego nie ma mocy prawnej, dlatego nie widzimy podstaw, by usuwać nośniki" - powiedziała. Dodała, że spółka zaskarży tę decyzję.

"Obecnie nie istnieje wiążące orzeczenie, które podważałoby funkcjonowanie nośników reklamowych Clear Channel Poland na terenie PKP. Remonty jedynie spowodowały czasowe ograniczenie działalności reklamowej na dworcach PKP SA. Pozostałe nośniki funkcjonują i są na nich realizowane kampanie reklamowe klientów Clear Channel Poland" - poinformowała Zdanowska.

Dodała, że PKP SA wystawia faktury z tytułu umowy dzierżawy, które Clear Channel Poland terminowo reguluje. "Przychody z dzierżawy powierzchni wielkoformatowych pozwalają PKP SA uzyskać wzrost przychodów i stanowią źródło finansowania innych obszarów działalności" - powiedziała.

Rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski powiedział PAP w piątek, że umowa między spółkami wskazywała Sąd Arbitrażowy jako instytucję rozstrzygającą ich spory. "Sąd Arbitrażowy już się wypowiedział i przyznał, że umowa wygasła" - podkreślił.

Kurpiewski uważa, że umowa pozbawiała kolejarzy jakiegokolwiek wpływu na treść zamieszczanych reklam. Dlatego przez jakiś czas na budynku stołecznego dworca centralnego wisiała reklama zachwalająca konkurencyjne wobec oferty PKP Intercity połączenia lotnicze. Kolejarze zapowiedzieli, że będą porządkować reklamowy chaos na dworcach.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP