Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Pekaes jednoznacznie wynika, że polski przedsiębiorca przy wyborze operatora usług TSL (transport, spedycja, logistyka) nadal kieruje się przede wszystkim ceną.
Badanie przeprowadziła niezależna firma badawcza, na próbie 320 podmiotów. Respondentami były osoby odpowiadające w firmach za logistykę, transport lub spedycję towarów.
Poza ceną, którą jako najistotniejszą cechę usług wskazało ponad 80 proc. ankietowanych, o wyborze operatora TSL decydowały: szybkość, jakość usług oraz terminowość. Te czynniki były istotne dla 40 proc. respondentów (odpowiedzi nie sumują się do 100, ponieważ można było wskazać różne kryteria). Zdaniem zarządu Pekaes, zastanawiająca jest niska ocena takich cech usługi jak: bezpieczeństwo towarzyszące realizacji usługi, solidności operatora oraz jakość taboru – wskazało na nie mniej niż 12 proc. ankietowanych.
- Wyniki ankiety nie są zaskoczeniem, bowiem niemal w każdej branży cena odgrywa ważną rolę - mówi Krzysztof Zdziarski prezes spółki - Jednak z naszego wieloletniego doświadczenia na rynku TSL wynika, że aby w XXI wieku skutecznie rywalizować z silną konkurencją, trzeba postawić na inne cechy usługi niż cena, bo to one decydująco wpływają na wartość dla klienta.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co się liczy, a co powinno się liczyć w usługach TSL