W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej. Ta forma miała zatem 5 proc. udział w łącznie kupionych biletach w kraju.
Małą popularnością cieszą się natomiast automaty z biletami w pociągach – w ten sposób przewoźnicy kolejowi sprzedali w ub. roku 1,2 mln biletów, czyli 0,4 proc. wszystkich.
Prezentując te dane Urząd Transportu Kolejowego wskazuje zarazem, że na „inne formy sprzedaży” przypadało w ub. roku 16 proc. całej puli biletów.
Zarazem struktura sprzedaży była bardzo zróżnicowana u poszczególnych przewoźników.
Najbardziej zinformatyzowanych pasażerów ma spółka PKP Intercity, w której blisko co trzeci sprzedany bilet pochodził z internetu lub z aplikacji mobilnej. Zarazem tak nabyte bilety w tej spółce stanowiły 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.
Można zakładać, że to kolejny efekt wprowadzenia usługi EIP i Pendolino, z którego korzystają w dużej mierze osoby podróżujące służbowo.
Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie