Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie

Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej. Ta forma miała zatem 5 proc. udział w łącznie kupionych biletach w kraju.

Nadal najczęściej – w 56 proc. przypadków – pasażerowie nabywają bilety w tradycyjny sposób, czyli w kasie biletowej. Sporo z nich (16 proc.) kupuje je u konduktorów, a ok. 6 proc. – w automatach stacjonarnych na dworcach lub stacjach.

Małą popularnością cieszą się natomiast automaty z biletami w pociągach – w ten sposób przewoźnicy kolejowi sprzedali w ub. roku 1,2 mln biletów, czyli 0,4 proc. wszystkich.

Prezentując te dane Urząd Transportu Kolejowego wskazuje zarazem, że na „inne formy sprzedaży” przypadało w ub. roku  16 proc. całej puli biletów.

Zarazem struktura sprzedaży była bardzo zróżnicowana u poszczególnych przewoźników.

Najbardziej zinformatyzowanych pasażerów ma spółka PKP Intercity, w której blisko co trzeci sprzedany bilet pochodził z internetu lub z aplikacji mobilnej. Zarazem tak nabyte bilety w tej spółce stanowiły 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Można zakładać, że to kolejny efekt wprowadzenia usługi EIP i Pendolino, z którego korzystają w dużej mierze osoby podróżujące służbowo.

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!