Według badania Ipsos, podczas godzinnej jazdy samochodem autonomicznym użytkownicy takich pojazdów w Europie i Ameryce Północnej i Azji większość czasu planują przeznaczyć na śledzenie przebiegu jazdy. Na drugim miejscu wymieniana jest komunikacja.
Wykonywanie prywatnych telefonów i rozmowa ze znajomymi lub rodziną przez komunikatory internetowe to druga najchętniej wybierana czynność u respondentów z Europy - przeciętnie planują oni przeznaczać na nią 17 minut podczas godzinnej podróży samochodem autonomicznym.
Z badania Ipsos wynika, że zarówno w Europie jak i Ameryce Północnej jazda samochodem autonomicznym nie kojarzy się respondentom jako dobra okazja na drzemkę. Możliwość przeznaczenia czasu na sen podczas jazdy takim samochodem najchętniej deklarowali ankietowani w krajach azjatyckich, gdzie drzemka stanowi według odpowiedzi średnio 10 minut z godzinnego czasu przejazdu. Dla porównania, w Ameryce Północnej to sześć minut, w Europie zaś - pięć minut.
Organizatorzy Światowego Forum Ekonomicznego w Davos (WEF) zwracają uwagę na swoim blogu, że mieszkańcy Stanów Zjednoczonych na komunikację codziennie zużywają średnio 52 minuty. W Niemczech i Wielkiej Brytanii codzienny czas spędzany w samochodzie kształtuje się podobnie (średnia długość przejazdów w tych krajach to około 50 minut dziennie).
Według WEF, oznacza to, że nadzieje wiązane przez sektor biznesowy i niektórych ekonomistów z rozwojem technologii jazdy autonomicznej mogą okazać się płonne. Wbrew ich przewidywaniom, jak napisano na blogu, czas spędzony na przemieszczaniu się samochodem samojezdnym to dla większości użytkowników okazja do odpoczynku, rozrywki i prywatnej komunikacji. We wszystkich regionach respondenci zgodnie deklarują, że na pracę podczas podróży pojazdem autonomicznym planują przeznaczyć nie więcej, niż pięć minut w ciągu godziny.
Badanie Ipsos zostało przeprowadzone wśród 130 tys. właścicieli samochodów codziennie dojeżdżających nimi do pracy w dziewięciu krajach trzech różnych regionów świata.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Co zrobi kierowca samochodu autonomicznego podczas podróży?