Coraz więcej ekspresowych przesyłek drogowych kosztem lotniczych

Coraz więcej ekspresowych przesyłek drogowych kosztem lotniczych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ostatnim czasie obserwujemy gwałtowny wzrost rynku usług ekspresowych, które realizuje się transportem drogowym w Polsce i Europie, zamiast lotniczym.

- Z pewnością ma to związek z obecną sytuacją ekonomiczną i szukaniem przez klientów oszczędności kosztów - mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express (Poland). - W praktyce oznacza to, że wybierają oni usługi tańsze niż transport lotniczy, nawet jeśli przewóz trwa dłużej.
Firma ta obserwuje też, że w sytuacji spowolnienia gospodarczego zmienia się model biznesu klientów. Nadają oni mniejsze ilości swoich towarów w stosunku do tego, co było wcześniej. Zamiast transportu pełnych samochodów, przesyłki wysyłane obecnie w pojedynczych paczkach lub paletach.

- Odpowiadając na to zapotrzebowanie rozwijamy międzynarodową usługę drogową DHL economy select, która dziś obejmuje 35 krajów europejskich oraz Rosję i Turcję. - mówi Tomasz Buraś. - Rozszerzyliśmy też zakres usług celnych o przekazy celne, cesje do innych agencji celnych, uszlachetnienie czynne i bierne, a klienci mogą korzystać z dodatkowych opcji, które wspomagają ich międzynarodowy biznes i rozliczenia z kontrahentami.

Ogólnie jednak, w ocenie DHL Express (Poland), w kraju nadal występuje duże zainteresowanie usługami ekspresowymi, zwłaszcza tymi bardziej ekonomicznymi, czyli drogowymi. Firmy nadają wprawdzie mniejsze partie towaru, ale ze zwiększoną częstotliwością.
Z kolei na fali wciąż dużej konsumpcji wewnętrznej i oszczędności firm pojawił się trend do upraszczania działalności przez eliminację pośredników i wykorzystanie narzędzi internetowych czy programów komputerowych przy prowadzeniu biznesu. Przykładowo, coraz więcej klientów DHL Express (Poland) korzysta z aplikacji DHL Intraship, która usprawnia proces obsługi przesyłek drogowych. Dzięki niej mogą wypisać list przewozowy, fakturę do przesyłki, zamówić kuriera online, sprawdzić losy przesyłki czy wysłać powiadomienie e-mailowe do odbiorcy. W ostatnim czasie operator ten przygotował też pakiet usług dla szeroko rozumianego rynku e:commerce B2B oraz B2C, gdzie zostały uwzględnione najważniejsze potrzeby klientów z tego segmentu.

Europejski Kongres Gospodarczy 2009 (EEC 2009) to największa impreza biznesowa w Europie Środkowej. W ciągu trzech dni (15-17 kwietnia) w ponad 20 panelach tematycznych wzięło udział około 3000 gości, wśród nich najważniejsze postaci polityki, biznesu i nauki. Najświeższe informacje z Kongresu publikujemy na stronie eec2009.wnp.pl
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coraz więcej ekspresowych przesyłek drogowych kosztem lotniczych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!