PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia z Polską

Autor: Gazeta Wyborcza
01-01-2008 21:12
Coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia z Polską

Polacy pokochali latanie, więc coraz więcej międzynarodowych przewoźników kreśli projekty dla naszego kraju. Planują to nawet tak egzotyczni przewoźnicy jak Emirates ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Szybki wzrost ruchu lotniczego trwa w Polsce od 3 lat. Od wejścia do UE zmienił się rynek, na którym już ponad połowa przewozów to tanie linie. Spadły przez to ceny biletów, również w klasie ekonomicznej tradycyjnych linii. Gazeta Wyborcza przypomina, że bilet do Londynu, Frankfurtu czy Rzymu znajdziemy nawet za 600 zł - w obie strony i z opłatami lotniskowymi. Jeszcze 3 lata temu kosztowało to 3 razy więcej.
GW cytuje Marka Sławatyńca z polskiego oddziału firmy Aviareps, reprezentującej kilkanaście różnych linii lotniczych: - Coraz wyraźniej widać nowy rozdział w polskim lotnictwie. Z jednej strony jest tendencja do masowości - tanie linie obniżyły ceny, ale też klasa ekonomiczna w liniach tradycyjnych jest tańsza. Z drugiej - zaczyna być coraz popularniejsza klasa biznes i pierwsza. Polacy się bogacą, euro i dolar tanieją, więc coraz częściej latamy dalej. I wygodniej - dodaje Sławatyniec.

Te zmiany dostrzegają też tanie linie, jak Germanwings czy Norwegian, które coraz częściej odbierają pasażerów tradycyjnym przewoźnikom: Norwegian otworzył niedawno połączenie Warszawa - Monachium, a swoim klientom proponuje karty kredytowe, pełniące też funkcje kart Frequent Flyer.

Jak zmienia się polski rynek lotniczy, pokazuje też zapowiedź British Airways. Brytyjczycy planują codzienne połączenie z Warszawy na lotnisko London City, do serca europejskiego biznesu.

O połączeniu Warszawy z innym centrum biznesu - Dubajem - myśli też jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych świata - Emirates. GW ustaliła, że linie wahają się jeszcze między Warszawą a Berlinem. Połączenie ma ruszyć w przyszłym roku. Do otwarcia połączenia z Polską przymierza się też amerykańska Delta - Amerykanie rozmawiają z portami w Warszawie i Krakowie.

Problemem stołecznego lotniska jest jego kiepska infrastruktura. Przeciąga się budowa nowego terminalu, a ciasnota i nieprzystające do światowego poziomu obsługi warunki, zniechęcają do otwierania nowych połączeń. Dlatego Polska ma dziś niewiele dalekich połączeń. Nasi rodacy są skazani na podróżowanie przez tzw. huby - wielkie porty: Monachium, Frankfurt, Londyn i Wiedeń. A korzystają na tym zachodni przewoźnicy. British Airways czy Lufthansa nastawione są na dowożenie polskich pasażerów na swoje lotniska, a siatkę połączeń konfigurują tak, aby czas przesiadki był jak najkrótszy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 171 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

714 666 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP