Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

CPK nie stoi w sprzeczności do rozwoju większości lotnisk regionalnych

Autor: WNP.PL (Piotr Stefaniak)
02-07-2017 11:18

Podczas analiz i projektowania budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) nie powinno zabraknąć ocen, jaki jest pomysł na działalność całego sektora lotniczego w Polsce oraz nie powinno zabraknąć odpowiedzi na szereg pytań nurtujących środowisko, w tym np. zarządy portów regionalnych o ich losy - uważa Sebastian Gościniarek, partner w BBSG.

- Nie ma potrzeby martwić się o losy większości lotnisk regionalnych, bowiem one nadal będą się świetnie rozwijać, wykorzystując m.in. usługi tanich linii lotniczych, oferujących loty w Polsce i w Europie - ocenia Piotr Samson, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Według niego, realnym problemem jest przepustowość Lotniska Chopina, które powoli się zatyka oraz relatywnie małego lotniska Warszawa/Modlin. A ponieważ Polska potrzebuje portu sieciowego, do obsługi ruchu dalekiego zasięgu, taką rolę będzie pełnił CPK. Będzie przyjmował pasażerów z centrum kraju oraz tych dowożonych samolotami z lotnisk regionalnych i koleją.

Zdaniem prezesa Samsona, „należy się jeszcze zastanowić nad losami portów w centralnej Polsce, także tych w Łodzi i Radomiu”.


- Rola portów regionalnych już obecnie jest bardzo duża i będzie jeszcze większa, bowiem służy rozwojowi gospodarczemu regionów oraz obsłudze turystyki - twierdzi Artur Tomasik, prezes GTL, prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Dlatego też dążąc do tego, aby porty lotnicze były efektywnie zarządzane, powinniśmy też zmienić sposób myślenia o nich.

 Działalność lotniskowa, wymagająca specjalnych wymogów bezpieczeństwa ruchu samolotów i obsługi pasażerów, jest bardzo droga. Ale tego rodzaju infrastruktura w nowoczesnym państwie musi być, także często kosztem dofinansowania.

Prezes Tomasik przypomina, że ok. 70 proc. portów w Europie nie przynosi zysków. Natomiast w Polsce na 14 portów, 5 ma dodatni wynik finansowy, czyli jest to wynik lepszy, niż średnia europejska (65 proc. jest deficytowych).


Wystąpienia te zarejestrowaliśmy podczas debaty Europejskiego Kongresu Gospodarczego 10 maja pt.  „Centralny Port Komunikacyjny. Nowy węzeł transportowy Europy”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 543 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP