PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

CTL Logistic wchodzi na drogę prawną przeciwko PKP Cargo

Autor: wnp.pl (Ryszard Jórczak)
06-07-2007 11:11
CTL Logistic wchodzi na drogę prawną przeciwko PKP Cargo

Rozmowa z Krzysztofem Niemcem, członkiem Zarządu CTL Logistics i dyrektorem Pionu Rozwoju

19 czerwca 2007 PKP Cargo przerwało podstawianie wagonów z gazem płynnym do przeładunku na terminalu CTL Południe w Podsędkowie. Czy przypadki nie wykonywania przez PKP Cargo usług, które należą do obowiązków tej firmy zdarzało się już wcześniej i jak często?
- Niewykonywanie usług przez PKP CARGO na rzecz przewoźników prywatnych czy też blokowanie realizacji ich przewozów miało miejsce w stosunku do kilku przewoźników prywatnych. W przypadku CTL dotyczyło to głównie zdarzeń na stacjach granicznych i w porcie Gdynia.

Czy takie działania, jak to z 19 czerwca, są Państwa zdaniem, próbą niszczenia prywatnej konkurencji przez PKP Cargo?

- Cechą konkurowania jest rywalizacja dla utrzymania i pozyskania kontraktów a w konsekwencji przewaga nad innymi uczestnikami rynku. Stosowane metody do jej osiągnięcia mają jednak ograniczenia sankcjonowane przepisami prawa.

Od konkurowania jakością, różnorodnością, ceną usługi należy odróżnić działania bezprawne uderzające w innego uczestnika rynku. W ostatnim przypadku, dotyczącym zaprzestania obsługi terminala gazowego CTL w Podsędkowie, mamy do czynienia z tym drugim działaniem.

Oczywiście ograniczanie przez inny podmiot możliwości świadczenia usług przez CTL jest naruszeniem reguł gry na rynku.

Jak reagują przedstawiciele PKP Cargo na wasze protesty i uwagi?

- Wydaje się, że PKP CARGO postawiło sobie za cel przejęcie terminala w Podsędkowie. Stąd kierowane do CTL Południe - właściciela terminala - pisma z oczekiwaniem wydania go.

Przyjęcie takiego celu istotnie utrudniło, a często uniemożliwiało kontakt CTL z PKP CARGO dla wynegocjowania satysfakcjonującego obie strony rozwiązania.

Czy będą Państwo wchodzić na drogę prawną przeciwko praktykom PKP Cargo?

- Tak. Stosowne wnioski złożone zostały do UTK jako regulatora rynku oraz do prokuratury. W trakcie przygotowania są kolejne.

Jakich zmian w przepisach należałoby dokonać, aby uniknąć takich wydarzeń w przyszłości?

- Nie aż tak znaczących. Problem stwarza dysponowanie, przez jednego z licencjonowanych przewoźników - PKP CARGO - częścią infrastruktury kolejowej, dając mu przewagę w zakresie możliwości zestawiania czy rozrządu składów pociągowych, obsługi terminali i punktów ładunkowych, dostępu do urządzeń na stacjach itd. Sprawę rozwiązuje dysponowanie przez PKP PLK infrastrukturą kolejową, zapewniając wszystkim przewoźnikom niedyskryminujący dostęp do niej.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 527 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 402 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP