Podczas odbywających się w Monachium targów transport logistic 2007 koncern CTL Logistics zaprezentował swoją strategię europejską. Właściciel największej prywatnej kolei towarowej w Polsce rozbudowuje ofertę usług logistycznych stawiając na realizację kompleksowych transportów międzynarodowych i poszerzenie zasięgu działalności.
- Przemysł i gospodarka transportowa potrzebują rozwiązań logistycznych gwarantujących transport międzynarodowy o zasięgu europejskim - mówi Jarosław Pawluk, prezes CTL Logistics S.A. - Kolej jest doskonałym rozwiązaniem, umożliwiającym szybki transport dużych ilości towarów z jednego końca Europy na drugi. Nasza firma już dzisiaj oferuje Klientom usługi logistyczne doskonale dopasowane do ich potrzeb, realizowane na terenie całego Starego Kontynentu. Mamy zamiar dalej rozbudowywać tę ofertę - dodaje prezes Pawluk.
Transport kolejowy na terenie całej Europy
Z pracą przewozową na poziomie 3,25 mld netto tonokilometrów CTL Logistics jest liderem wśród prywatnych przewoźników kolejowych w Polsce i ważnym elementem łączącym transport na linii Wschód-Zachód. CTL zdecydowanie stawia na rozwój
- W bieżącym roku mamy zamiar zwiększyć obroty firmy - mówi prezes Pawluk. - Stworzyliśmy już doskonałą podstawę do tego rozwoju w naszym przedsiębiorstwie i jako CTL Logistics wyruszamy teraz na podbój Europy! - dodaje prezes Pawluk.
Szczególne szanse koncern widzi w budowie łańcuchów logistycznych wykorzystujących transport kolejowy i łączących zachód i wschód Europy. - W najbliższej przyszłości stworzymy warunki do realizacji własnych przewozów w kolejnych krajach, m.in. w Belgii, Holandii, Austrii, Rumunii i Słowacji - mówi Matthias Raith, od 1 czerwca 2007 r. członek Zarządu CTL Logistics odpowiedzialny za dział Rozwoju Europejskiego (European Developement). Stworzenie tego departamentu w strukturze Zarządu CTL jest jednym z elementów nowej, europejskiej strategii rozwoju koncernu. - Planujemy tworzyć nowe spółki w kolejnych krajach lub współpracować z lokalnymi firmami na poziomie operacyjnym lub biznesowym włączając je w struktury naszego koncernu - mówi Raith. - Rozbudujemy również nasz zespół rekrutując załogę poza polskimi granicami.
Nowe branże w portfolio
CTL wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i nieustannie poszerza swoje portfolio. Najnowszym przedsięwzięciem koncernu jest spółka CTL Car Transport Logistics GmbH, która rozpoczęła działalność w lutym 2007 r. Spółka oferuje kompleksowy transport materiałów i samochodów w oparciu o własne wyposażenie i w kooperacji z silnymi partnerami. - Jeszcze w tym roku rozpoczniemy transport samochodów wykorzystując własne, dwupoziomowe wagony - mówi Gerald Binz, Dyrektor Zarządzający CTL Car Transport Logistics. Realizując program budowy nowych wagonów firma zamierza do końca 2012 roku zwiększyć posiadany tabor i osiągnąć poziom 1800 wagonów.
Duże inwestycje w planach
Odpowiadając na potrzeby europejskiego rynku CTL jeszcze w tym roku przeznaczy znaczne sumy, inwestując w rozbudowę taboru - wagonów i lokomotyw. Nakłady na te inwestycje osiągną poziom dwucyfrowych sum liczonych w milionach euro. - Nasza oferta to kompleksowa logistyka realizowana przez jeden koncern - mówi Jarosław Pawluk. - Dlatego od początku stawiamy na inwestycje we własny sprzęt i infrastrukturę kolejową - dodaje.
Grupa CTL Logistics jest polskim prywatnym koncernem logistycznym, do którego należy największa kolej towarowa w Polsce i jedna z największych w Europie. Koncern oferuje kompletny produkt logistyczny obejmujący transport kolejowy i samochodowy, spedycję, dzierżawę taboru, przeładunek, obsługę bocznic oraz doradztwo celne. Grupa CTL posiada 30 bocznic, 5 000 wagonów, 170 lokomotyw i 138 km własnych torów. Obecnie w skład korporacji wchodzi 20 spółek, mających swoje siedziby w Polsce oraz poza jej granicami. Spółki z Grupy CTL Logistics posiadają certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001 oraz 9 zaświadczeń SQAS potwierdzających najwyższe światowe standardy jakości i bezpieczeństwa w obsłudze materiałów niebezpiecznych. W 2006 r. udział przewozów spółek z Grupy CTL wśród przewoźników prywatnych mierzony w tonokilometrach wyniósł 33%. www.ctl.eu