Cykliczny rozkład jazdy na linii kolejowej na Służewiec i do Lotniska Chopina, ujednolicenie trasy linii S3 oraz wydłużenie najbardziej obleganych porannych pociągów z Pruszkowa - to najważniejsze zalety nowego rozkładu jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej.
Przez „cykliczność” zarząd SKM rozumie zwiększenie częstotliwości i punktualności pociągów. Pomiędzy Warszawą Zachodnią a portem lotniczym, mają one kursować co 15 minut. W obecnym rozkładzie jazdy odstępy między odjazdami kolejnych pociągów są nierówne, ponieważ zostały one wciśnięte w przerwy między kursowaniem pociągów korzystających z linii średnicowej i w kierunku Radomia. W czasie prac nad nowym rozkładem jazdy, pociągi na Okęcie zostały potraktowane w sposób priorytetowy.
Dużym ułatwieniem będzie również ujednolicenie trasy linii S3 (Legionowo Piaski/Legionowo – Warszawa Lotnisko Chopina). Pociągi będą jeździć co prawda co godzinę, ale wyłącznie przez Dworzec Centralny (obecnie jest to linia S3C). „Zniknie” tym samym linia S3S, zawijająca na Dworzec Śródmieście. Oznacza to, że pasażerowie linii S3 zyskają możliwość wygodnej przesiadki na stacji Warszawa Centralna z lub do pociągów dalekobieżnych, a pasażerowie pociągów dalekobieżnych – dodatkowy pociąg na lotnisko.
Dużym atutem będzie także poprawa koordynacji rozkładu linii S3 z rozkładem pociągów lotniskowych kolei mazowieckich linii KML.
SKM zapowiada, że wydłużone będą składy pociągów porannych na linii S1 Pruszków – Warszawa – Otwock. Będą się składać z dwóch czterowagonowych jednostek 19WE. Przewoźnik zapowiada, ze zamówi trzy dodatkowe pociągi typu 35WE („Impuls”), które pozwolą – ale dopiero w przyszłym roku – wycofać, kursujące na linii S1, najbardziej wysłużone i awaryjne pociągów typu 14WE.
Natomiast na linii S2 (Sulejówek Miłosna – Warszawa Lotnisko Chopina) pociągi mają kursować co 30 minut. Także ich rozkład zostanie skoordynowany z pozostałymi liniami „lotniskowymi” oraz z pociągami Kolei Mazowieckich.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Cykliczne pociągi SKM