PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Czego można domagać się od przewoźników w sytuacjach nadzwyczajnych

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
16-04-2010 17:45

Wszelkie opóźnienia i odwołania lotów handlowych, spowodowane wymogami bezpieczeństwa, należy uznać za zdarzenia, które nie wpisują się w ramy normalnego wykonywania działalności danego przewoźnika lotniczego. Nie pozwalają na skuteczne nad nim panowanie, ze względu na jego charakter lub źródło i których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.

Taką wykładnię przepisów przypomina Urząd Lotnictwa Cywilnego, przy okazji dwóch ostatnich wydarzeń - wpływu uroczystości pogrzebowych ofiar wypadku samolotu specjalnego pod Smoleńskiem na powstanie ex lege obowiązków przewoźników lotniczych z zakresu praw pasażerów określonych oraz chmury pyłów wulkanicznych. A normuje je rozporządzenie 261/2004/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE ()

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 160 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

735 404 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP