Centralny Port Komunikacyjny to projekt, który ma pomóc zwiększyć korzystanie ze środków transportu zbiorowego. W osiągnięciu tego celu rolę nie do przecenienia ma do odegrania transport kolejowy - mówi Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
- Projekt inwestycji CPK ma zatem charakter synergiczny, ma zachęcić Polaków do powszechniejszego korzystania z transportu publicznego – zaznacza Warsewicz.
Wielką wagę przypisuje się w nim do tzw. komponentu kolejowego, na który przeznaczy się prawdopodobnie 30 proc. łącznych przewidywanych nakładów inwestycyjnych.
Zakłada się budowę nowego dworca w CPK, nowej linii kolejowej do tego portu oraz zbudowanie efektywnych centrów mobilnych w większych miastach Polski. Bo choć CPK będzie sercem systemu multimodalnego, to m.in. te linie kolejowe stworzą z nim system.
Jak mówi prezes PKP Cargo, beneficjentem powstania CPK będzie też ta grupa kolejowa.
- Zachodzi przecież ewidentna korelacja między wzrostem gospodarczym a przewozami towarowymi, impuls CPK przełoży się zatem silnie na impuls wzrostu wolumenu przewozów dla nas – stwierdza Czesław Warsewicz. – Ponadto uzyska się znaczne efekty synergii z integracji w jednym miejscu różnych środków transportu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Czesław Warsewicz: CPK nie osiągnie w pełni sukcesu bez kolei