PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Częstochowa pracuje nad udrożnieniem wąskiego gardła na DK1

Autor: PAP
20-07-2017 20:19
Częstochowa pracuje nad udrożnieniem wąskiego gardła na DK1
fot. PTWP

Samorząd Częstochowy chce przebudować korkujące się dziś skrzyżowanie dróg nr 1 i 46 w południowej części miasta. W trudnym terenie miałby tam powstać bezkolizyjny węzeł. Na razie zamówiona ma zostać dokumentacja umożliwiająca m.in. starania o zewnętrzną dotację.

Chodzi o najbardziej korkujące się obecnie w tym mieście jednopoziomowe skrzyżowanie "jedynki" (w Częstochowie to Aleja Wojska Polskiego) - z drogą nr 46 (ul. Bugajska) odchodzącą od głównej arterii na wschód, w kierunku Szczekocin.
Główne trudności rozważanej przebudowy tego miejsca wiążą się z trudnym terenem: niewielką ilością miejsca, a także bliskością rzeki Warty oraz linii kolejowej nr 1 Warszawa-Katowice (tzw. Wiedenki). Droga nr 46 przekracza tam Wartę mostem i nieco dalej tory kolejowe - przejazdem ze szlabanami.

W ostatnich latach władze miasta - wobec tych trudnych uwarunkowań - sygnalizowały potrzebę kompleksowej przebudowy układu komunikacyjnego w całym tym rejonie, wraz z budową nowego wiaduktu drogi nr 46 nad linią kolejową do Katowic (przy potrzebnej decyzji zarządcy kolejowej infrastruktury), a także budową nowego mostu na Warcie.

W czwartek spółka PKP PLK podała, podpisując umowę na modernizację linii nr 1 między Częstochową i Zawierciem, że prace obejmą również budowę nowego wiaduktu drogi nr 46 nad torami.

W tym kontekście rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie Maciej Hasik zapewnił PAP, że kolejowa inwestycja jest skoordynowana z planami miasta, które jest "przed ogłoszeniem przetargu" na przygotowanie tzw. programu funkcjonalno-użytkowego dla węzła.

Chodzi o opracowanie opisujące przyszłe zamówienie dotyczące zaprojektowania i wykonania robót budowlanych. Określa wymagania i oczekiwania zamawiającego i jest podstawą dla ustalania planowanych kosztów projektowania i robót budowlanych.

Jak wyjaśnił Hasik dokumentacja ta pozwoli na ewentualne przygotowanie wniosku o zewnętrzne środki i zwiększy szansę na ich uzyskanie. "Temat dofinansowania, które jest konieczne do realizacji, jest wciąż otwarty" - zastrzegł rzecznik miejskiej spółki.

Podkreślił, że miasto poszukuje możliwości i źródeł dofinansowania wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa - przychylnym realizacji tego zadania. Prezydent Częstochowy już dwukrotnie był w tej sprawie w ministerstwie, wraz z częstochowskimi parlamentarzystami i przedstawicielami MZDiT. Obecnie rozważane są dwa warianty inwestycji - każdy wstępne szacowany na ok. 130 mln zł.

Hasik zasygnalizował przy tym, że PLK zadeklarowały budowę mostu nad infrastrukturą kolejową na swój koszt (za ok. 10 mln zł) i likwidację istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego. W jego miejsce miałby powstać rodzaj przejścia podziemnego - umożliwiającego także przejazd rowerzystom.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 494 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

592 445 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.