PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Członek zarządu Ryanair: myślimy o zdobyciu połowy rynku

Autor: PRTL.pl
24-01-2016 14:34
Członek zarządu Ryanair: myślimy o zdobyciu połowy rynku
Fot. Ryanair

Jesteśmy liderem z 30% udziałem. Uważamy, że możemy go nadal zwiększać. Nawet, jeżeli LOT zacznie realizować swoje plany szybkiego rozwoju siatki, a Wizz Air będzie nadal bardzo silnym konkurentem - mówi Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanair ds. Prawnych i Regulacyjnych w rozmowie z Markiem Serafinem z PRTL.pl

Czy jesteście zadowoleni z wyników Ryanaira osiągniętych na rynku polskim w ubiegłym roku.

- Zdecydowanie tak. Przewieźliśmy z/do Polski 7,6 mln pasażerów. Oznacza to wzrost o prawie 20% w stosunku do roku 2014. Z bardzo dużych rynków tylko w Hiszpanii udało się nam uzyskać podobny rezultat. Uważamy, że te wyniki potwierdzają, że rynek polski ma nadal ogromny potencjał wzrostowy. Że jest to nadal rynek „nie do końca zagospodarowany”. Planujemy podwojenie naszych przewozów – do 15 mln pasażerów nie później niż za 5-6 lat. A w sezonie lato 2016 planujemy wzrost oferowania aż o 15%.

A czy jesteście zadowoleni ze swojej pozycji rynkowej w Polsce i jak planujecie ją umocnić?

- I tu odpowiedź jest pozytywna. Jesteśmy liderem z trzydziestoprocentowym udziałem. Uważamy, że możemy go nadal zwiększać. Nawet, jeżeli LOT zacznie realizować swoje plany szybkiego rozwoju siatki, a Wizz Air będzie nadal bardzo silnym konkurentem. Średnioterminowo myślimy nawet o zbliżeniu się do granicy 50% udziału w rynku – taki mamy w Irlandii. Nie będzie to oczywiście łatwe, ze względu na silna konkurencję oraz dywersyfikację geograficzną rynku. Naszymi głównymi narzędziami walki o większy udział w rynku jest rozwój siatki połączeń oraz uatrakcyjnienie produktu dla nowych segmentów rynkowych.

Jaka jest rola polskiego rynku w ogólnej strategii Ryanaira? Czy zmieniła się ona w ostatnich 3-5 latach?

- Od kilku lat rynek polski nabrał dla Ryanaira znaczenia strategicznego. Jest w naszej „drugiej lidze” razem z Francją, Niemcami, Belgią i Irlandią – za Hiszpanią, Włochami i Wielką Brytanią. To towarzystwo mówi samo za siebie. A należy dodać, że Polskę wyróżnia pozytywnie potencjał wzrostowy. Na przykład w ubiegłym roku wzrost ruchu z/do Belgii wyniósł tylko 10%, a więc dwa razy mniej, niż w przypadku Polski. O sobie mogę powiedzieć, że w wielu naradach i dyskusjach jestem orędownikiem inwestowania w polski rynek, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał rozwojowy.

Nowa strategia Ryanaira, aby zwiększyć przewozy ruchu biznesowego przynosi zaskakująco dobre rezultaty. Czy obserwujecie podobne zmiany, jeżeli chodzi o obsługiwane segmenty rynku, w przypadku rynku polskiego?

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


63 361 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 226 020 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 706 548 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP