XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Cztery firmy chcą budować szybki tramwaj do Nowej Huty

Cztery firmy chcą budować szybki tramwaj do Nowej Huty
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na przebudowę torowiska od ronda Mogilskiego do placu Centralnego w Nowej Hucie i przystosowanie go do standardów Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Najniższą ofertę, opiewającą na 127,8 mln zł, przedstawiła firma Strabag.

Jak przypomniał rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu Michał Pyclik, wszystkie oferty mieszczą się w założonym limicie cenowym, co oznacza, że inwestycja będzie realizowana. Wstępny kosztorys zakładał wydanie na to przedsięwzięcie około 214 mln zł.

Kontrakt zostanie zrealizowany w systemie "zaprojektuj i zbuduj", tak więc wykonawca, zanim rozpocznie prace budowlane, będzie musiał zaprojektować nowy ciąg komunikacyjny w oparciu o program funkcjonalno - użytkowy, wcześniej przygotowany na zlecenie ZIKiT. Zgodnie z harmonogramem prace budowlane mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku i zakończyć po dwóch latach.

Wykonawca inwestycji będzie miał za zadanie przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulicy Mogilskiej i Jana Pawła II do placu Centralnego (około 6,5 km) oraz dostosowanie go do wymogów szybkiego tramwaju, w tym włączenie do specjalnego systemu sterowania ruchem. Przy okazji zmodernizowane będą jezdnie ulic oraz skrzyżowań.

Drugie zadanie będzie polegało na rozbudowie skrzyżowania ulic Lema - Meissnera - al. Jana Pawła II. W ramach tego elementu ulica Lema, która obecnie kończy się na wysokości budowanej hali widowiskowo-sportowej w Czyżynach, zostanie połączona z aleją Jana Pawła II i ulicą Meissnera.

Trzecie z zadań to budowa stacji trakcyjnej w rejonie pętli Wieczysta. W jego ramach wyremontowany będzie most na rzece Białusze, a także przejścia podziemne pod rondem Czyżyńskim.

Miasto czyni starania, aby przebudowa ciągu tramwajowo-drogowego od ronda Mogilskiego do placu Centralnego została częściowo sfinansowana z funduszy unijnych. Projekt znajduje się na liście indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a w czerwcu zeszłego roku zawarto preumowę na jego dofinansowanie.

Zgodnie z dokumentacją aplikacyjną, koszt projektu wynosi około 214 mln zł, z czego unijne wsparcie miałoby wynieść prawie 91 mln zł.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Cztery firmy chcą budować szybki tramwaj do Nowej Huty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!