Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy istotnie nastąpiło ożywienie eksportu do Azji?

Autor: wnp.pl (PS)
12-04-2017 10:41
Czy istotnie nastąpiło ożywienie eksportu do Azji?
Fot. Fotolia

Linie żeglugi kontenerowej informują o gwałtownym wzroście podaży towarów, które eksporterzy europejscy chcą przewieźć do odbiorców w Azji.

Rzecznik prasowy niemieckiego armatora Hapag-Lloyd, Rainer Horn powiedział gazecie American Shipper, że tak silny wzrost wolumenu towarów z Europy do Azji nie jest typowy dla tej pory roku.
Jakie są zatem powody tej sytuacji? Gazeta przypomina, że Rada Europejskich Przewoźników (ESC) niedawno już dwa razy skarżyła się na brak zdolności przewozowych na statkach w kierunku do Azji. Zwróciła także uwagę, że niektóre przesyłki zostały opóźnione maksymalnie nawet do ośmiu tygodni.

ESC przestrzegała też przed możliwością windowania w ten sposób stawek frachtu w umowach spotowych, co może odnieść taki skutek, że wielu przedsiębiorców będzie zmuszonych do anulowania umów sprzedaży lub ich ograniczenia.

ESC wyraża więc wątpliwości, czy obecny „kryzys przepustowości” jest spowodowany jakimś gwałtownym skokiem popytu na eksport z Europy do Azji.

Wskazuje natomiast na realną przyczynę – reorganizacja sojuszy armatorów (w miejsce czterech, od 1 kwietnia zaczęły działać trzy w nowej konfiguracji) spowodowała likwidację wielu stałych połączeń i ograniczenie dostępu do przestrzeni (slotów) na statkach.

Patrz: Nowe sojusze oferują mniejszy wybór spedytorom

To zmniejszenie podaży było już widoczne przed chińskim nowym rokiem, gdy zmalał  wolumen slotów na kontenerowcach płynących z Azji do Europy.

W wypowiedzi dla American Shipper Rainer Horn zaprzecza tym zarzutom. „Jak w każdej branży zorientowanej na klientów, nikt nie chce odrzucać wniosków o rezerwacje usług. Przeciwnie, przewoźnicy starają się zapewnić wystarczającą podaż, aby sprostać tym potrzebom”.

Horn zaprzeczył też, że armatorzy „aranżują sytuację, która by miała spowodować wzrost cen usług transportowych, bo to jest surowo zabronione przez przepisy antymonopolowe.”

Bardziej pojednawcza jest cytowana wypowiedź rzecznika prasowego Maersk Line - Michaela Storgaarda. Wyjaśnia on powstałą sytuację tym, że „przemysł transportowy jest w trakcie zmiany, spowodowanej konsolidacji oraz rekonfiguracją sojuszy i to spowodowało pewne uciążliwości dla klientów”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 322 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 801 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP