Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Czy Przewozy Regionalne przetrwają do 2011 r?

Autor: portalsamorzadowy.pl (Bolesław Bezeg)
23-11-2009 08:20
Czy Przewozy Regionalne przetrwają do 2011 r?

Zablokowane przez komornika konta i blisko 400 mln zł zobowiązań wobec spółek grupy PKP. O krytycznej sytuacji samorządowej spółki Przewozy Regionalne rozmawiamy z jej prezesem Tomaszem Moraczewskim.

Panie prezesie jak pan sobie zamierza poradzić w tej trudnej sytuacji?
- Ja nie jestem sam, jest zarząd, jest rada nadzorcza i wspólnie postaramy się w tym trudnym z gospodarczego punktu widzenia okresie radzić i myślę, że pasażerowie nie odczuwają pewnej grozy sytuacji

Pasażerowie nie odczuwają, ale doniesienia o potężnych długach Przewozów Regionalnych są niepokojące. Jak pan zamierza to spłacić?

- Trwają negocjacje, które mogą być sfinalizowane w przyszłym tygodniu i jest duża szansa, że tak się stanie

Ale jak?

- Proszę pamiętać, że od 9 października mamy zajęte konta. My na te pieniądze patrzymy przez szybkę, one są na kontach ale nie możemy nic z nimi zrobić. Stanowią one zabezpieczenie w postępowaniu nakazowym, nie egzekucja.

Nie jest powiedziane, że my jesteśmy takie pieniądze komukolwiek winni. Sąd zabezpieczył środki poprzez działania komornika na rzecz ewentualnych roszczeń wierzycieli.

Ile jesteście dokładnie winni spółce PKP Inter City?

- Nie chciałbym się przywiązywać do jakichś konkretnych kwot. Po zawarciu porozumień z wierzycielami i odblokowaniu kont część środków na pewno przeznaczymy na spłatę zadłużenia wobec Inter City.

Czy te zamrożone na kontach środki to jest wystarczająca kwota by zaspokoić wszystkie roszczenia jakie wobec was są wysuwane?

- Oczywiście, że nie, ale kwota ,która jest doprowadza do poziomu akceptowalnego przez pozostałe podmioty.

PKP zwleka z wniesieniem aportem nieruchomości, które w tej chwili od niego dzierżawicie, czy odbiera pan to w kategoriach złej woli?

- Nie chcę tego oceniać, wydaje mi się, że czas prawie roku jaki minął od zawarcia porozumienia w tej sprawie na przygotowanie 31 nieruchomości był wystarczający. Ustawa o komercjalizacji była uchwalona w 2000 r. czyli od 2001 r. powinny być przygotowywane te nieruchomości.

Zgodnie z a artykułem 17 tej ustawy wszystkie spółki powstałe na bazie PKP mają zostać wyposażone w majątek niezbędny do działalności. Nie chcę powiedzieć, że to jest zła wola natomiast okres, w którym trwa przygotowanie należności aportowej jest bardzo długi.

A czy to nie jest tak, że zaczął pan wojnę z Inter City wprowadzając pociągi Inter Regio?

- Słowo walka jest moim zdaniem nie na miejscu dlatego, że oferta Inter Regio wchodziła dopiero w wakacje, kiedy już część pociągów pospiesznych była likwidowana.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 268 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP